برای دومین سال متوالی در استان همدان ، دانش آموزان مقاطع تحصيلي چهارم ابتدایی و قبل از آن می توانند به صورت رايگان آموزش اسكي را فرا گيرند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان ؛ در نشستی با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان ،معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان ، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش برنامه ریزی لازم جهت استعدادیابی دانش آموزان زیر 15 سال جهت ترویج ورزش اسکی در همدان صورت گرفت.
مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان در این نشست گفت : اين طرح توسط هيات اسكي استان و با هماهنگي اداره كل ورزش و جوانان و همکاری آموزش و پرورش در پيست اسكي تاريك دره واقع در پنج كيلومتري شهر همدان صورت مي گیرد و مسئولیت دانش آموزان تا میدان قائم بر عهده آموزش و پرورش و پس از آن بر عهده هیئت اسکی همدان می باشد.
سید عبدی افتخاری افزود : امكانات ورزشي هيات اسكي به صورت رایگان در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد و مربيان اين رشته ورزشي هم به صورت رايگان آموزش هاي لازم را ارايه مي دهند.
وی هدف از ، برگزاری این دوره آموزشی را شناسایی استعدادها در بین نونهالان عنوان کرد و گفت : استان همدان با توجه به امکانات و شرایط آب و هوایی دارای استعدادهای خوبی در اسکی می باشد و با شناسایی این استعدادها می توانیم همدان را به پایگاه قهرمانی کشور تبدیل کنیم.
افتخاری گفت : با توجه به مسافت كم تا مركز شهر و دسترسي آسان به این پیست ، می توان زمینه حضور گسترده دانش‌آموزان را در این بخش فراهم کرد تا از بین حضور این دانش آموزان بتوان استعدادهای خوب را شناسایی کنیم.
وی خبر از برگزاری جشن اسکی در فروردین سال  آینده  داد و گفت : جامعه هدف ما شناسایی یک هزار اسکی باز نونهال و نوجوان در زمستان امسال است و در صورت تحقق این امر سال 91 سال شکوفایی اسکی استان همدان خواهد بود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان هم خبر از رایزنیهایی برای ارسال بخشنامه جهت همکاری مدارس ابتدایی و راهنمایی با هیئت اسکی و شناسایی و اعزام دانش آموزان مستعد برای حضور در پیست اسکی تاریکدره و برگزاری کارگاه آموزشی توجیهی برای مربیان ورزش شهر همدان داد .
عبدالله جعفری افزود : در صورت گرفتن مجوز ، کارگاه آموزشی توجیهی را برا ی استقبال بیشتر مربیان ورزش به صورت کلاس ضمن خدمت برگزار می کنیم.
طول پيست اسکی تاریکدره همدان يك هزار و 600 متر و شيب آن 25 درصد است و حدود دو كيلومتر از مسير پيست بوسيله دستگاه بالابر قابل انتقال براي بيش از يكصد نفر است.
همچنین پيست تاريكدره داراي پناهگاه و مهمانسرايي با زيربناي 550 متر مربع،خوابگاه، رستوران، مدرسه اسكي و تاسيسات برق اضطراري است./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.