وزير بهداشت غزه خواستار کمک کشورهاي عربي و اسلامي براي درمان زخمي ها و ارسال دارو و تجهيزات پزشکي به غزه شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ اين شبکه در گزارشي از بخش مراقبت هاي ويژه بيمارستان شفاء در غزه با اشاره به اين که موارد بسيار خطرناک به اين بخش انتقال پيدا مي کنند افزود: اوضاع غزه وخيم است و هر لحظه تعداد بيشتري از افراد به اينجا منتقل مي شوند.

"مفيد المخللاتي" وزير بهداشت حماس که در بخش مراقبت هاي ويژه بيمارستان حضور داشت به خبرنگار العالم در خصوص اوضاع زخمي ها و مراکز درماني در غزه گفت: رژيم صهيونيستي در حملات روزهاي گذشته به غزه بيش از همه کودکان و زنان را هدف قرار داده و کوشيده است تا حد توان خسارات بيشتري به غيرنظاميان وارد کند. در دوازده ساعت گذشته هفت نفر به تعداد شهداي غزه اضافه شد و بيش از هفتاد نفر نيز دراين ساعات زخمي شدند. هدف از حملات رژيم صهيونيستي که طي آن منازل را بر سر ساکنان آنها خراب مي کند صرفا خسارت زدن به مردم و اموال آنهاست. اين رژيم مي خواهد تلفات و خسارات هر چه بيشتري را به فلسطينيان وارد کند. اين جنايات به معناي واقعي کلمه جنايت جنگي است.

وي در ادامه افزود: شمار شهدا تا اين لحظه 90 نفر و شمار زخمي ها نيز بيشتر از هشتصد نفر است. نکته قابل توجهي که در اينجا وجود دارد اين است که نيمي از شهدا و زخمي ها زن و کودک هستند و بيشتر کودکان نيز زير شش سال هستند. جنايت کشتار خانواده الدلو در غزه از جمله جنايات رژيم صهيونيستي که طي آن بيشتر اعضاي اين خانواده از جمله چهار کودک که بزرگترين آنها شش سال داشت به شهادت رسيدند. در اين جنايت شش زن نيز شهيد شدند.

وي  درباره کمبودهاي دارويي و درماني در نوار غزه گفت: شمار زياد زخمي ها و افرادي که در بخش مراقبت هاي ويژه بستري شده اند که درمان و معالجه آنها به دارو و تجهيزات کافي نياز دارد بر همين اساس از کشورهاي عربي و اسلامي و سازمان هاي بهداشتي بين المللي مي خواهيم کمک هاي دارويي مورد نياز را به غزه ارسال کنند در غير اين صورت با فاجعه اي انساني روبرو خواهيم شد.

وي افزود: با اين حال مهمتر از همه اين است که کشورهاي عربي و اسلامي بايد براي متوقف کردن اين حملات تلاش کنند و به تماشاي کشتار ملت فلسطين ننشينند. خبرنگاران رسانه ها در بيمارستان ها رفت و آمد مي کنند آيا شما در اينجا و در ميان زخمي ها فرد مسلحي ديديد؟ همه آنها زن و کودک هستند. بنابراين هدف رژيم صهيونيستي کشتار اين ملت و از بين بردن آنهاست و آن هم به سبب مخالفت آنها با اشغال است.

وي در ادامه در پاسخ به اين که آيا در ميان زخمي ها با موارد خاصي که نشان دهنده استفاده از سلاح هاي ممنوعه باشد مواجه شده ايد گفت: من به عنوان يک جراح در گذشته بخصوص در انتفاضه هاي اول و دوم موارد مختلفي را تجربه کرده ام ولي آنچه اين روزها مي بينيم کاملا متفاوت است. برخي زخمي ها در حالي که دچار سوختگي شديد از نوع درجه دو و سه شده اند به بيمارستان منتقل مي شوند. برخي افراد دچار قطع عضو شده اند. برخي اوقات افرادي به اينجا منتقل مي شوند که روي بدن آنها جاي گلوله وجود ندارد اما بدن آنها متلاشي شده است و اين نشان دهنده استفاده از سلاح هايي است که باعث متلاشي شدن بدن و نابود شدن مغز از داخل مي شود بدون آن که هيچگونه نشانه ظاهري داشته باشد. پيش از اين شاهد چنين سلاح هايي نبوديم.

وزير بهداشت فلسطين در غزه همچنين از انتقال برخي از زخمي ها به مصر خبر داد و از همکاري مصر براي درمان زخمي ها سخن گفت.

وي همچنين از ديگر کشورهاي عربي خواست براي معالجه زخمي هاي فلسطيني در بيمارستان هاي خود همکاري کنند.

برچسب ها: وزیر ، غزه ، بهداشت ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار