مدیر امور آب منطقه غرب خوزستان گفت: نخستین پروژه ساماندهی و حفاظت ساحل رودخانه کرخه در محدوده پل شهید ناجیان شوش آغاز به کار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان حمید منصوری اظهار داشت: کرخه پس از رودخانه‌های کارون و دز سومین رود پر آب کشور است که از مناطق زاگرس میانی و جنوبی سرچشمه می‌گیرد و پس از مسافتی 900 کیلومتری به تالاب هورالعظیم و هورالهویزه در جنوب غرب استان خوزستان منتهی می‌شود.

وی افزود: نامناسب بودن جنس زمین که عمدتا ماسه بادی است در مسیر رودخانه کرخه باعث فرسایش شدید ساحل شده به طوری که پیشروی آب به سوی جاده شوش – فکه باعث شده قسمتی از مسیر این جاده به فاصله حدودا 70 متری به عقب کشیده شود و جاده تغییر مسیر دهد.

وی هدف از اجرای این پروژه را ساماندهی و حفاظت ساحل رودخانه کرخه دانست و افزود: برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و ایجاد فرصت سرمایه گذاری در بحث اجرای پروژه‌های تفریحی در این شهرستان این پروژه بزرگ آغاز شده است.

منصوری با اشاره به مشخصات طرح گفت: پروژه در حال انجام در ساحل سمت راست رودخانه کرخه و در بالادست پل شهید ناجیان به طول 580 متر است که با هماهنگی به عمل آمده بین کارفرما و مشاور، مسیر خط پروژه به نحوی بازبینی و طراحی مجدد شد که تعداد کمتری از درختان بومی موجود در محل مسیر پروژه قرار گیرند و حجم خاکبرداری کاهش یابد.

مدیر امور آب منطقه غرب خوزستان خاطر نشان کرد: اعتبار پیشنهادی اجرای این طرح حدودا 605 میلیون تومان پیش‌بینی شده که 110 میلیون تومان آن تخصیص یافته و هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای تکمیل این پروژه بیش از 400 میلیون تومان اعتبار نیاز است و در صورت تأمین این پروژه تا پایان سال‌جاری به پایان می‌رسد.

پل شهید ناجیان بر روی رودخانه کرخه قرار دارد و محور اتصالی به غرب کرخه محسوب می‌شود./ع
برچسب ها: حاشیه ، رود ، کرخه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.