رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازنگری این کمیسیون در قانون حذف کنکور، گفت: امکان حذف کامل کنکور در رشته‌های پرمتقاضی وجود ندارد.

محمدمهدی زاهدی نماينده كرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حذف كنكور گفت: بحث ما حذف کامل کنکور نیست بلکه معتقدیم باید در کنار سوابق تحصیلی، حتما روش و مکانیزم دیگری به موازات آن وجود داشته باشد که بخصوص برای رشته‌های پرداوطلب و پرمتقاضی پاسخگو باشد.

وی افزود: در حال حاضر برخی رشته‌ها هستند که تعداد داوطلبین آن بر اساس معدل بسیار زیاد است مثلا تعداد داوطلبین رشته پزشکی دانشگاه تهران بسیار زیاد است و وقتی معدل و سابقه تحصیلی یکی باشد چگونه می‌شود آنها را انتخاب کرد، پس حتما باید راه دیگری در کنار این وجود داشته باشد که کمک کند داوطلب‌ها مشخص شوند.

رییس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه کنکور در بسیاری از رشته‌ها قابل حذف است، تصريح كرد: حذف کنکور در رشته‌های کم‌متقاضی، رشته‌های کاردانی، دانشگاه آزاد و پیام نور می‌تواند عملیاتی شود اما یقینا در رشته‌های پرمتقاضی امکان حذف کامل کنکور وجود ندارد.

انتهای پیام/ب2

برچسب ها: مجلس ، کنکور ، کمیسیون ، رشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار