معاون امور بین‌المللی رئیس‌جمهور گفت: ایران با توجه به ظرفیت‌های موجود آمادگی گسترش حجم روابط تا مرز 30 میلیارد دلار را دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه علی سعیدلو در دیدار با وزیر توسعه و برنامه‌ریزی ترکیه اظهار داشت: افزایش ارتباطات همه ‌جانبه بین کشورهای ایران و ترکیه به نفع هر دو کشور است.

وی افزود: در راستای افزایش همکاری‌های همه‌جانبه توافقات خوبی انجام شده است که لازم است به صورت جدی پیگیری و عملیاتی شوند.

سعیدلو تصریح کرد: در راستای گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه لازم است تا تمام ظرفیت‌های همکاری به ویژه در عرصه حمل و نقل و ارتباطات و مبادلات استان‌های همجوار فعال شوند.

معاون امور بین‌الملل رئیس جمهور ادامه داد: امروز این اراده و انگیزه در مقامات و مسئولان دو کشور وجود دارد که روابط خود را در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی گسترش دهند.

وی در ادامه سخنان خود به کشتار مردم بی‌دفاع غزه توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: همبستگی امت اسلامی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و با توجه به اینکه این دو کشور از ارزش‌های مشترک فرهنگی و منافع مشترکی برخوردار هستند، باید همیشه در کنار هم باشند.

چهارمین اجلاس استانداران مرزی ایران و ترکیه با حضور معاون رئیس جمهور در امور بین‌الملل و استاندار آذربایجان‌غربی در استان آغری واقع در شرق ترکیه در حال برگزاری است.

در سه اجلاس قبلی که به میزبانی استان وان، استان آیغدیر و آذربایجان‌غربی برگزار شده است مواردی از جمله توسعه هر چه بیشتر مناسبات دو طرف، راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی، اتخاذ سیاست‌های یکنواخت گمرکی، روان‌سازی تشریفات گمرکی، احداث و راه‌اندازی شهرک صنعتی مشترک در نوار مرزی ایران و ترکیه به تصویب رسیده است که در چهارمین اجلاس این مصوبات پیگیری می‌شوند./س

برچسب ها: دلار ، بین المللی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.