روبات هایی در چین در رشته تنیس روی میز مهارت خاصی دارند این رشته را به خوبی بازی می کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، چین یکی از کشورهای صاحب نام در رشته تنیس روی میز است در کنار انسان های ورزشکار روبات هایی در این گور ساخته شده اند که می توانند این رشته را به خوبی بازی کنند.

این روبات ها برای زدن سرویس، برگشت توپ و گرفتن امتیاز برنامه ریزی شده اند نام آنها " وو" و " کونگ"  است که با قدر 1/6 متری 550 کیلو گرم وزن دارند.

جالب است،  که این روبات های انسان نما مانند همتایان انسانی خود هستند.

روبات های ورزشکار با دور بینی که در چشم آنها نصب شده به پیگیری توپ می پردازند و سپس با پیش بینی حرکات توپ به واکنش در برابر آن می پردازند.

به گفته رئیس آزمایشگاه روباتیک دانشگاه شجیانگ چین در حالیکه  بازیکنان انسانی بر تجربه فراست برای دنبال کردن توپ و بازگشت آن به رقیبانشان تکیه دارند،‌ ربات های تنیس  باز از یک سیستم پیچیده شناسایی و مکانیایی برای  اجرا استفاده می کنند.

 دوربین های چشمی این روبات ها در هر ثانیه  به ثبت 120 تصویر پرداخته آنها را به پرداز شگرهای روبات منتقل کرده و به ربات اجازه می دهد تا پس از محاسبه مکان، سرعت، زاویه، جایگاه  فرود و مسیر توپ به واکنش مناسب در برابر آن بپردازند،  این کار در حدود 50 تا 100 میلی ثانیه زمان می برد.

البته این روبات ها اولین نمونه بازیکن تنیس روی میز روباتیک محسوب نشده و پیش از آنها شرکت ویتنامی به ساخت روبات "توپیو"  دست زده بود.

 توپیور روباتی با چهره مینیاتوری با برخورداری از اندازه مناسب می توانست از طریق شبکه عصبی مسیر توپ را تحلیل کند.

 ساخت روبات های ورزشکار چینی 4 سال به طور انجامیده است این 2 روبات به عنوان تمرینی برای نمایش امکانات فناوری های روباتیک ساخته شده اند و دانشمندان  در ادامه قصد دارند روبات هایی را با قابلیت انجام خانه داری تولید کنند./آق 

برچسب ها: روبات ، ساخت ، چشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار