مصرف مواد غذايي كه از لحاظ پروتئين، فيبر و آهن غني هستند براي كاهش وزن ضروري است.

محمد تقي انوشه، متخصص تغذيه و رژيم درماني در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:‌ افرادي كه به تازگي لاغر شده اند بايد سه وعده غذايي را مرتب و به همراه ميان وعده هايي مصرف كنند تا دوباره چاق نشوند.

وي در ادامه افزود: تاكيد بر اصلاح عادت هاي غلط غذايي، استمرار عادات خوب غذايي و پرهيز از مصرف غذاهاي سرخ شده، شيريني جات و فست فودها در اين افراد توصيه مي شود.

انوشه با بيان اينكه افرادي كه برنامه غذايي منظمي دارند كالري بيشتري مي سوزانند خاطر نشان كرد: مصرف سبزيجات، ميوه هاي حاوي فيبر و روغن هاي گياهي، روغن زيتون، روغن كانولا از جمله موادي است كه براي جلوگيري از چاقي ضروري است.

براساس تحقيقات انجام شده مصرف بادام، سيب، خرما و يا انبه خشك، تخم مرغ، توت، انگور يا موز، لوبيا، گوشت بدون چربي و ماهي جلوي چاقي را مي گيرد.

بنابراين گزارش، بادام حاوي مقادير زيادي از پروتئين، چربي و فيبر است و سيب، توت فرنگي، هلو، پرتقال و گريپ فروت حاوي پكتين (نوعي فيبر) است كه تا ساعت ها احساس سيري ايجاد مي كند و همچنين خرما و انبه خشك حاوي ويتامين سي و آهن هستند.

در اين تحقيقات آمده است: تخم مرغ همانند بمب پروتئيني عمل مي كند و علاوه بر آن منبع آهن و ليستين است كه براي سلامت مغز مفيد است و همچنين اسيد آمينه لوسين كه در گوشت، گوشت ماهي و مرغ و لبنيات وجود دارد براي پرورش ماهيچه عضلاني و تنظيم هورمن ها براي كنترل اشتها و سوزاندن چربي ضروري است./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار