سفير سابق آمريکا در عراق خواستار مذاکره واشنگتن با تهران درباره سوریه شد

رايان کروکر، ديپلمات و سفير سابق امريکا در عراق مي‌گويد زمان آن رسيده است که واشنگتن با تهران درباره بحران سوريه وارد گفت‌وگو شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ،  کروکر در گفت‌وگو با ال مانيتور بيان کرد: دوست دارم ببينم که ما يا ديگران سعي کنيم اکنون با ايران درباره سوريه تعامل داشته باشيم.
 
کروکر با اشاره به مذاکرات پيشين ايران و امريکا درباره افغانستان گفت: «ما بايد ببينيم اين امکان وجود که بتوانيم برخي زمينه‌هاي مشترکي را بيابيم که در سال ۲۰۰۱ در افغانستان يافتيم.»
 
نيويورک تايمز در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۲ به نقل از مقامات امريکايي که به نام آنها اشاره‌اي نکرد ادعا کرد ايران و امريکا به توافقي براي انجام گفت‌وگوهاي مستقيم درباره برنامه انرژي هسته‌اي ايران بعد از انتخابات رياست جمهوري امريکا در ماه نوامبر دست يافته‌اند.
 
مقامات ايران با رد اين ادعا گفته‌اند که آيت الله سيد علي خامنه‌اي، رهبر انقلاب اسلامي درباره مذاکرات دوجانبه جامع با امريکا تصميم مي‌گيرند.
 
کروکر با هشدار نسبت به همدستي امريکا با مخالفان سوريه مي‌گويد امريکا پيش از آن که بخواهد اين افراد را بيش از کمک انساني تامين کند بايد شناخت بيشتري از آنها داشته باشد.
 
وي گفت: شما پيش از آنکه شديدا متعهد شويد بايد افرادي واقعي داشته باشيد. شايد امريکايي‌ها، شايد هم نه، کساني که با اين گروه‌ها و رهبران (در سوريه) تعامل دارند، ارزيابي کنيد، برآورد کنيد، ببينيد با چه کساني هستند و با چه کساني مخالف هستند. چرا که ممکن است خودتان را شديدا به افرادي متعهد کنيد که نتيجه آن براي منافع ما زيانبارترين است. ما به سادگي تا جايي که مي‌توانم بگويم در حال حاضر چندان اطلاعي (درباره مخالفان دولت سوريه) نداريم.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار