سخنگوي کميسيون انرژي مجلس از بررسي طرح الزام دولت به کاهش صادرات نفت، در جلسه عصر روز گذشته (يکشنبه) اين کميسيون خبر داد.

 حسين اميري‌خامکاني نماينده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در تشريح جلسه عصر روز گذشته (يکشنبه) کميسيون انرژي، گفت: در اين نشست طرح دو فوريتي الزام دولت به  کاهش صادرات نفت و گاز در چارچوب اقتصاد مقاومتي که توسط جمعي از نمايندگان تهيه شده، مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

وي در ادامه با بيان‌اينكه نظر طراحان بر اين است كه پيش از ارائه اين طرح به هيئت‌رئيسه طرح فوق بيشتر مورد بررسي كارشناسانه قرار گيرد، افزود: بر اين اساس مقرر شد يک کارگروه که عمدتا متشکل از کميته نفت و گاز کميسيون انرژي هستند کار کارشناسي بيشتري روي اين طرح انجام دهند.

سخنگوي كميسيون انرژي در خاتمه اظهار داشت: در ادامه اين جلسه طرح خدمات کشوري که به صورت آزمايشي به مدت 5 سال اجرا شده است و با توجه به اتمام زمان اجراي آزمايشي آن، طرح خدمات کشوري مجددا در دستور کار کميسيون‌هاي تخصصي قرار گرفت كه هر کدام از اين کميسيون‌ها به سهم خود روي اين طرح کار مي‌کنند.

گفتني است؛ بيش از 18  نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای مقابله با تحریم‌ها و با در نظر گرفتن افزایش قیمت ارز و در نتیجه تامین در‌آمدهای نفتی دولت با صادرات کمتر طرحی دوفوریتی را برای کاهش یک سوم صادرات نفت ارائه داده‌اند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کمیسیون ، طرح ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار