رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه گفت احتمالا باراک اوباما پیش از انتخابات ریاست جمهوری از ماجرای رسوایی اخلاقی دیوید پترائوس خبر داشته و دادستان کل آمریکا باید برای پاسخگویی به زودی در مجلس حاضر شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک راجرز عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت اظهارات اریک هولدر دادستان کل آمریکا مبنی بر این که وزارت دادگستری پیش از انتخابات این خبر را به اطلاع باراک اوباما نرسانده بود به این معناست که احتمال دارد وی این خبر را به صورت خصوصی به اطلاع اوباما رسانده بود.
وی گفت تحقیقات پلیس فدرال آمریکا اف بی آی در مورد ارتباط پترائوس با خانمی که مسئول نوشتن زندگی نامه وی بوده به علت نگرانی در مورد درز اطلاعات بوده است. هم پترائوس و هم این خانم گفته اند در ارتباطشان هیچگونه اسرار امنیتی را رد و بدل نکرده اند و ماموران تحقیق اف بی آی اعلام کردند در تحقیقاتشان مدرکی دال بر درز اطلاعات پیدا نکرده اند.
رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: این خبر به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی باید زودتر مطرح می شد.
وی افزود: من اطمینان ندارم پیش از انتخابات این خبر به اطلاع اوباما نرسیده باشد. دادستان کل گفته است این خبر را به اطلاع رئیس جمهوری نرسانده بود اما ما در این مورد اطمینان نداریم. به این منظور وی باید برای پاسخگویی در مجلس حاضر شود.
برچسب ها: اوباما ، پترائوس ، رسوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار