معاون ادبیات و انتشارت حفظ آثار و نشر ارزش‏ های دفاع مقدس گفت: یکی از دلایل اهمیت موضوع حصر سوسنگرد، حساسیت آن به لحاظ زمانی بود.

حسن رسولی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: همایش‏ های مرتبط با جریان آزاد سازی سوسنگرد از سه سال گذشته با پیدا شدن سند و دست‏ نوشته رهبر فرزانه انقلاب و شهید چمران و رونمایی از آن آغاز شد.

وی ادامه داد: از آن روز به بعد، هر ساله برنامه ‏ریزی ‏های منظم و منسجمی برای برگزاری یادواره‏ های سوسنگرد در سراسر کشور انجام می‏ شود.

رسولی اضافه کرد: ارزش عملیات نظامی سوسنگرد از آنجا نشأت می‏ گیرد که اگر حصر این شهر مرزی حساس محقق نمی‏ شد، چه بسا اهواز و به تبع آن، منطقه عملیاتی استان خوزستان با پیش ‏روی ارتش بعث سقوط می ‏کرد.

معاون ادبیات و انتشارت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس افزود: اگر روز 26 آبان ماه سال 1360 کمی تعلل از نیرو های ایرانی رخ می‏ داد یا ارتش بعث پیش‏ روی خود را کمی زودتر آغاز می ‏کرد، شاید شرایط به گوه ‏ای دیگر رقم می ‏خورد.

وی ادامه داد: دشمن تنها کافی بود با رساندن نیرو و تجهیزات یگان‏ های پیاده و زرهی خود به جاده دزفول- اهواز، این مسیر مهم را مسدود کند؛ در این صورت ارتباط با اهواز به سختی میسر می‏ شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.