سينماي ايران در صورت مشخص شدن تكليف برخي افراد با خودشان و كنار گذاشتن اختلافات شخصي شان بر مسائل كوچك به طور حتم از بحران ها دور خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگران؛ خانه سينما و بحث تداوم فعاليت هايش هم چنان موضوع داغ، هميشگي و البته تكراري سايت ها و روزنامه هاي خبري است. آخرش هم هنوز معلوم نشده برسر اين خانه و اهالي آن چه خواهد آم؟ هركس در اين محفل حرفي مي زند و براي صحبت هايش نيز استدلال، سند و مدرك مي آورد و ديگري را متهم مي سازد.
مخاطب با سينماي امسال كه بيش تر از قبل در شرايطي بحراني قرار گرفته، قهر كرده است اما همواره مسئولان بر اين نكته پا فشاري مي كنند كه حال سينماي ايران خوب است و هر كس كه براي فرهنگ اين مردم و مملكت دل مي سوزاند، چشمانش را بازتر كند و وضعيت سينما را و حال و روز كنوني را بهتر ببيند.
سينماي امروز بيش تر از گذشته نه به يك خانه بلكه به يك حامي واقعي و يك دلسوز حقيقي نياز دارد تا به خصوص در اين شرايط اقتصادي و با توجه به فشارها و تحريم ها كه هم اكنون سينماي ايران را نيز درگير خود كرده، لطمه نبيند.
در اين اوضاع آشفته سينما؛ رئيس هيئت مديره خانه سينما( فرهاد توحيدي) بر اين نكته در مورد خانه سينما تأكيد دارد كه فعاليت خانه سينما فقط با حفظ تمامي وظايف آن قابل قبول است، در صورتي كه وزير ارشاد آن را از مسئوليت‌هاي قبلي‌اش؛ همچون حمايت از هنرمندان، وام، بيمه و ... منع كرده است و سيد عليرضا سجادپور نيز آن را به عنوان يك پاتوق فرهنگي براي فعاليت هنرمندان دانسته است.
فرهاد توحيدي خانه سينما را منهاي نقش اصلي نمي پذيرد و با اشاره به صحبت هاي انجام شده با رئيس جمهور در خصوص از بين بردن بهانه آقايان براي اصلاح اساسنامه خانه سينما عنوان مي كند كه بعد از اصلاح بندها با ارسال اساسنامه جديد به دفتر رياست جمهوري و  تصويب آن، خانه سينما قانوني تشكيل مي شود.
فرهاد نوحيدي برخي مديران فرهنگي را نيز به اين حركت متهم مي كند كه نامه اي را مربوط به يك ماه قبل را دو روز بعد از ديدارشان با رئيس جمهور مبني بر انحلال سينما منتشر مي كنند در صورتي كه وزير ارشاد و عليرضا سجادپور با تأكيد بر انحلال خانه سينما و بازگشايي مجدد آن تنها سينما را يك مكان فرهنگي تلقي مي كنند.
گفتني است؛ آخر هم مشخص نشد كه چه كسي در اين ميان در مورد اين خانه به اصطلاح سينمايي درست مي گويد؟ وچه اتفاقي در آينده براي آن رقم خواهد خورد؟ ولي آنچه كه اكنون اهمين دارد اين وضعيت نابسامان سينماي ايران انصراف برخي فيلمسازان از ساخت فيلم جديدشان است كه هر روز نيز بر اين ليست افزوده مي شود و بدتر از آن نيز رسيدن برخي فيلم ها به دليل وضع كنوني و مشكلات مالي به جشنواره سي و يكمين فيلم فجر است كاش سينماگران و مسئولان به جاي متهم كردن همديگر دريك حركت جمعي براي اين سينما فكري كنند./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار