عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفتگوی ملی سوریه در تهران را ارزشمند توصیف کرد و گفت: این نشست، باور حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه از طریق گفتگو و راه‌های مسالمت‌آمیز است.

 حجت‌الاسلام وحید احمدی نماینده مردم صحنه، بیستون و هرسین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به آغاز نشست گفتگوی ملی سوریه در تهران، گفت: این باور که طرفین مخاصمه در سوریه می‌توانند مسائل‌شان را از طریق گفتگو و بصورت مسالمت‌آمیز حل کنند نکته بسیار مثبتی است، چرا که نشست‌هایی که تاکنون‌ در جهت حل مسائل سوریه از سوی کشورهای متخاصم برگزار شده بیشتر جنبه نمایشی داشته و فضای این کشور را بیشتر به سمت خشونت سوق داده است.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه آینده سوریه تنها باید توسط مردم این کشور تعیین شود و نه نیروهای خارجی، افزود: کشورهای غربی و عربی تصور می‌کردند در قالب تحرکات خشونت‌آمیز می‌توانند آینده سوریه را مطابق اهداف خود رقم بزنند اما در این سناریو شکست خوردند، از اين‌رو اخیرا با به رسمیت‌شناختن ائتلاف ملی مخالفان دولت سوریه به تحرکات خود رسمیت بخشیدند و سعی دارند با کارشکنی در راهبردهای سیاسی مانع از ایجاد ثبات در این کشور شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه مردم سوریه به دنبال برکناری بشار اسد نیستند، اظهار داشت:‌ تنها تروریست‌های چندملیتی بر این امر پافشاری می‌کنند و در اين راه نيز موفق نخواهند بود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی در خاتمه اظهار امیدواری کرد: طرف‌های سوری در گفتگوی ملی که تامین‌کننده حاکمیت و برقرار کننده آرامش و ثبات در این کشور است به نتیجه مطلوبی جهت بازگشت ثبات و آرامش به سوریه دست یابند.
 
گفتنی است  نشست گفتگوی ملی سوریه، نخستین اجلاس پیرامون سوریه است که در آن معارضین و نماینده دولت بشار اسد به صورت همزمان با یکدیگر پیرامون حل مسائل به گفتگو می‌نشینند.

انتهاي پيام/س2
 
 

برچسب ها: سوریه ، ایران ، گفتگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار