رئیس فدارسیون دو و میدانی کشور از دو و میدانی به عنوان مادر تمام ورزش ها نام برد و گفت: توجه به این ورزش بستر ساز توسعه سایر رشته های ورزشی می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، داوری در مجمع انتخابات هیئت دو و میدانی استان کردستان گفت: در راستای توسعه این رشته ورزشی از سال گذشته به عنوان سومین رشته ورزشی مدارس برای دانش آموزان ششم ابتدایی اجباری شده است و همزمان با آن کتابش نیز تهیه و در اختیار دبیران ورزش قرار گرفته است.
وی افزود: فداراسیون با هماهنگی آموزش و پرورش چند تن از مربیان را برای گذراندن آموزش دو و میدانی مخصوص کودکان به اندونزی اعزام کرد و جلساتی را نیز برای معاونین ورزشی آموزش و پرورش استان ها برگزار کرد که این عوامل زمینه ساز تشکیل یک پایگاه استعدادیابی شد.

وی با اعلام اینکه مدارس دو و میدانی در کشور راه اندازی شده و مخاطبان خوبی داشته است، بیان کرد: دوره کاردانی این ورزش به صورت تخصصی و پودمانی زیر نظر آموزش عالی راه اندازی شد و در راستای ارتقاء سطح علمی مربیان و سایر مخاطبان دوو میدانی از بهمن ماه سال جاری از علاقمندان ثبت نام به عمل می آورد.

رئیس فدراسیون دو و میدانی کشور گفت: دایر کردن دوره کارشناسی دو و میدانی نیز در حال پیگیری بوده که امید است تا پایان سال جاری بتوانیم مجوز آن را کسب کنیم.

داوری در پایان گفت: با توجه به شرایط اجتماعی و ارتباطات این استان پراستعداد در صورت مدیریت و هدایت درست قهرمانان، شرایط خوبی و مطلوبی را برای کردستان و کل کشور فراهم می آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.