معاون وزير راه و شهرسازي از رشد 27 درصدي امدادرساني دريايي در 6 ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سيد عطاالله صدر مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي در نشست خبري امضاي يادداشت تفاهم نامه جستجو و نجات دريايي بين سازمان بنادر و دريانوردي سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر کشور با بيان اينکه طرح جستجو و نجات دريايي در سال 73 به تصويب رسيده است و در سال 79 در کنواسيون (IMO) سازمان جهاني دريانوردي به تصويب و در سال 1915 لازم الاجرا شده است گفت: جمهوري اسلامي ايران بعد از پيوستن به اين کنواسيون تمامي الزامات آن را اجرايي کرده است.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي با بيان اينکه هدف از پيوستن به اين کنواسيون جستجو و نجات افراد، اشخاص و شناورهاي حادثه ديده است افزود: براي رسيدن به اين هدف بايد سازماندهي بين کشورهاي ارگان هاي مختلف صورت گيرد.

صدر در ادامه تصريح کرد: ايران با توجه به وسعت زياد و طول سواحل موجود به طول 5 هزار کيلومتر و همچنين وجود خليج فارس و درياي عمان در جنوب و درياي خزر در شمال يک کشور دريايي محسوب مي شود.

وي با بيان اينکه تردد قابل توجه کشتي ها از آب هاي ملي کشور نيازمند تأمين امنيت است افزود: تامين امنيت کشتي ها و پيشگيري از حوادث و نجات افراد حادثه ديده از جمله اهداف اصلي تفاهم نامه جستجو و نجات دريايي است.

صدر در ادامه اظهار داشت: سازمان بنادر و دريانوردي به عنوان متولي دريايي کشور اقداماتي را در زمينه تامين تجهيزات و مقابله با حوادث دريايي انجام داده است.

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه همکاري با سازمان هاي مرتبط از جمله جمعيت هلال احمر از بروز بخشي از حوادث طبيعي جلوگيري مي کند.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر با پيشرفت تجهيزات و توسعه فرهنگي در زمينه جستجو و نجات دريايي آشنايي با خدمات دريايي و بالا رفتن سطح استاندارد روبرو هستيم.

صدر با اشاره به اينکه همکاري با دستگاه هاي مختلف در زمينه جستجو و نجات دريايي از بندرهاي اصلي کنواسيون IMO به شمار مي رود افزود: سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر کشور در زمينه هاي مختلف و حوادث غيرمترقبه ميزان خسارات وارده را به حداقل کاهش داده اند.

صدر در ادامه توضيح داد: مانوري موفق با همکاري سازمان هلال احمر در خصوص امداد و نجات و اطفاي حريق در مهرماه سالجاري برگزار شد.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي کشور با بيان اينکه ميزان موفقيت در امداد و نجات دريايي 27 درصد افزايش يافته است گفت: در بخش تامين تجهيزات و امکانات دريايي پيشرفت قابل توجهي داشته ايم.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگي و حمل و نقل دريايي 15 شناور مدرن و 16 اسکله اختصاصي و افزايش جليقه و قايق هاي نجات را در  اختيار دريانوردان قرار داده ايم.

صدر در ادامه گفت: براساس کنواسيون IMO تفاهم نامه اي در جستجو و نجات دريايي بين سازمان بنادر و دريانوردي و سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر منعقد شد.

معاون وزير راه و شهرسازي خاطرنشان کرد: در 6 ماهه اول امسال 559 مورد نجات يافته داشته ايم که در مقايسه با سال گذشته اين رقم افزايش داشته است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار