نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه نیافتگی شهرستان‌های جنوبی استان به ویژه خلخال را با جلب و جذب مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی درمان می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/جلیل جعفری‌بنه‌‌خلخال افزود: با عزم مسئولان کشوری و منطقه‌ای چهره محرومیت از شهر خلخال که زیبنده این منطقه با تقدیم 500 شهید سرفراز و جاویدان نیست در میان مدت از بین می‌رود.

وی گفت: ما نمایندگان در این مدت اندک از فرصت خدمتگزاری پیگیر اجرای زیرساخت‌‌های لازم و اخذ مجوزها و موافقت‌های لازم برای برنامه‌ها و طرح‌ها بودیم که در میان مدت و دراز مدت می‌تواند توسعه جنوب استان را رقم بزند.

نماینده مردم خلخال در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری، معدنی، کشاورزی، دامی و تولید انرژی جنوب استان افزود: با جلب نظر مسئولان استانی و کشوری به جنوب استان و نیز برگزاری همایش فرصت‌ های سرمایه‌گذاری که نقطه آغازی بر خروج از محرومیت‌های این مناطق بود افق‌های روشنی برای توسعه پاینده خلخال و کوثر ترسیم کردیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در ادامه گفت: آسیب‌شناسی علل توسعه نیافتگی و اجماع یک توجه جدی در مسئولان دولتی و مجلس و حل این محرومیت به عنوان هدف نخستین صورت گرفته است که با مشارکت برخی از معاونان وزرا و رئیس مجلس در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری جنوب استان اردبیل به آنها پرداخته شد.

جعفری‌بنه‌خلخال همچنین با اشاره به نبود یا نامناسب بودن زیرساخت‌های لازم برای توسعه جنوب استان اردبیل افزود: علیرغم مزیت‌های خدادادی و موقعیت چهار راهی جنوب استان مهم‌ترین زیرساختی که برای توسعه مفید است راه‌های ارتباطی است که جنوب استان از این مزیت محروم است./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.