عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: افزايش قيمت مواد اوليه و قطعات و به تبع آن افزايش بدهي هاي خودروسازان، مشکلاتي در فرآيند توليد در اين حوزه ايجاد کرده است.

الله وردي دهقاني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص مشکلات صنعت خودرو و راهکارهاي رفع آن اظهار داشت: گراني هاي اخير در حوزه مواد اوليه و قطعات هزينه هاي توليد در صنعت خودرو را افزايش داده و اين امر مشکلاتي براي توليدکنندگان به همراه داشته است.

وي ادامه داد: کمبود نقدينگي و افت توليد در مدت چندين ماه متوالي بدهي هاي خودروسازان را به توليدکنندگان قطعه افزايش داده است.

دهقاني با اشاره به اينکه تمامي چالش هاي پيش روي صنعت خودرو طي چندين جلسه در کميسيون صنايع مجلس با حضور وزير صنعت و خودروسازان گفته شده است افزود: نمايندگان مجلس به دنبال ارايه راهکارهاي مناسب براي رفع مشکلات اين صنعت اشتغالزا و درآمدزا هستند.

اين عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: پرداخت تسهيلات مالي از جانب دولت يکي از راهکارهاي رفع مشکل اين صنعت محسوب مي شود که به دلايل مختلف تاکنون به طور کامل عملي نشده اما مجلس پيگير اجراي اين طرح است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار