معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی گفت: خوشه صنعتی صادراتی زعفران خراسان برای دومین سال متوالی به ‌عنوان تشکل نمونه صادراتی خراسان‌رضوی انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی ، مسعود مهدی‌زاده در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: خوشه زعفران نخستین تشکل از بین سایر تشکل‌های فعال در صنعت و تجارت زعفران است که برای دومین ‌بار به‌ عنوان تشکل نمونه صادراتی در بین تمام تشکل‌های فعال در استان خراسان‌رضوی انتخاب شد.

وی بیان کرد: این توفیق و تحقق صد درصدی مصوبه هیئت محترم دولت در سفرهای استانی، ناشی از حمایت مالی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی از فرایند توسعه خوشه زعفران و تلاش‌های ذی‌نفعان و شرکت‌های صادراتی این خوشه صنعتی صادراتی بوده است.

مهدی‌زاده یادآور شد: در حال حاضر بزرگ‌ترین مجتمع فرآوری و بسته‌بندی زعفران با مشارکت 18 برند در شهرک صنعتی توس در حال احداث است که با بهره‌برداری از این مجموعه عظیم، شاهد نوآوری در فرآوری، بسته‌بندی و همچنین تولید محصولات جدید برپایه زعفران خواهیم بود.

وی درباره فعالیت‌های توسعه‌ای این خوشه در حوزه بین‌الملل به حضور در چند نمایشگاه بین‌المللی به‌صورت غرفه مشترک و یا اعزام هیئت تجاری، صادرات قریب به 10 میلیون دلار زعفران در طی فرایند توسعه توسط خوشه و اجرای بیش از 10 برنامه بازاریابی در کشورهای مالزی، ونزوئلا، کره جنوبی، سنگاپور، ماکائو، چین، آلمان، هنگ‌کنگ، ژاپن و کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.