از جمله فناوري هاي نوين در زندگي امروز فناوري nfc است که به واسطه ان استفاده از انواع بليت،تنها با داشتن تلفن همراه ممکن مي سازد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،بليت همراه راهکاري است که مي تواند بر بستر ussd ويا از طريق فناوري هاي نويني مانند nfc ،بارکد دو بعدي (2d barcode )و غيره امکان استفاده از تلفن همراه مشترکين همراه اول را به جاي انواع بليت ،کارت شناسايي،کارت حضور غياب،و حتي کليد درب  فراهم سازد.
فناوري nfc ،تبادل اطلاعات از فاصله نزديک بين يک موبايل و يک reader بدون برقراري هيچ گونه تماس است.بارکد دو بعدي ،کدهاي  دو بعدي تصويري هستند که براي شناسايي و پرداخت هزينه بليت ها مي توانند در گوشي ذخيره شده و مورد استفاده قرار گيرند.
از طريق بليت همراه ،مشتري مي تواند بليت خود را سفارش داده و هزينه هاي حمل و نقل عمومي ،خريد هاي خرد،هزينه بليت هاي اماکن فرهنگي،هنري و ورزشي را به سادگي پرداخت نمايد.
اين فناوري بر روي اکثر گوشي ها و بدون نياز به نصب نرم افزار ،قابل استفاده بوده و هزينه ها و مشکلات توليد و توزيع بليت هاي موجود را بر طرف مي سازد.
 
ويژگي ها و مزاياي بليت همراه:
استفاده از اين فناوري ويژگي ها و مزاياي خاص خود را داردکه از جمله ان مي توان به موارد زير اشاره کرد:
1-هزينه توليد و توزيع بليت هاي کاغذي سنتي را به ميزان قابل توجهي کاهش مي دهد.
2-مشکل صفوف طولاني خريد بليت در مکان هاي عمومي،مانند ايستگاه هاي مترو و اتوبوس هاي شهري را بر طرف مي سازد.
3-برقراري يکپارچگي بين خدمات و سرويس هاي مورد نياز شهروندان به اين صورت که مشتري با داشتن اين قابليت در تلفن همراه خود مي تواند علاوه بر بهره مندي از مزاياي کيف پول همراه ،هزينه بليت حمل و نقل عمومي مانند مترو و اتوبوس،خريد هاي خرد ،هزينه بليت اماکن
فرهنگي ،هنري و ورزشي را به سادگي پرداخت نمايد.
 
 خدمات بليت همراه:
يکي ازخدمات بليت همراه در زمينه پارکومتر است که به واسطه ان ضمن امکان پرداخت هزينه پارکومتر در شهر تهران به وسيله تلفن همراه بر بسترussd وهمچنين استفاده از فناوري nfc، دريافت پيامک هشدار اتمام زمان شارژ پارکومتر ،شارژ مجدد هزينه پارکومتر از راه دور به وسيله تلفن همراه با استفاده از کد دستوري ussd فراهم مي شود.
 
چگونگي استفاده از خدمات بليت همراه:
براي استفاده از پارکومتر به عنوان يکي از خدمات بليت همراه فقط باشماره گيري يک کد کوتاه ussd و انتخاب گزينه محل پارک خودرو ،هزينه پارکومتر از کيف پول مشتري پرداخت گرديده و پارکومتر شارژ مي شود.
همچنين مي توان به راحتي با قرار دادن گوشي هاي مجهز به برچسب هاي nfc در مقابل پارکومتر و فشردن کليد مربوط به محل پارک خودرو،بدون شماره گيري کد کوتاه ،پارکومتر را شارژ نمود.
با نزديک شدن به زمان اتمام اعتبار پارکومتر،پيامک هشداري براي مشتري ارسال مي گردد.مشتري مي تواند با شماره گيري مجدد کد کوتاه ussd و با پرداخت هزينه،زمان استفاده از محل پارک خود را تمديد کند.
همچنين در مورد بليت مترو و اتوبوس شهري نيز در صورت مجهز بودن گوشي مشتري به برچسبnfc به راحتي مي توان با نزديک کردن گوشي به reader اتوبوس يا گيت مترو ، از ان عبور کرد.بر چسب هاي nfc جيرينگ قابل شارژ بوده و براي شارژ مجدد ان ها مي توان به ايستگا هاي مترو و اتوبوس brt مراجعه کرد.
برچسب ها: تلفن همراه ، فناوری ، بلیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.