فرمانده پلیس راه کشور از تشدید برخورد و کنترل وسایل حمل و نقل مسافربری عمومی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سرهنگ مهماندار در جمع خبرنگاران گفت: طی دو هفته گذشته 40 دفترچه رانندگی صاحبان اتوبوس های مسافربری ابطال شد.

وی در ادامه بیان کرد: امروز در مجموعه سالن آزمایش بیش از 200 تن راننده متخلف حمل و نقل مسافربری عمومی برای بازآزمایی در مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گرد هم جمع شدند.

سرهنگ مهماندار اظهار داشت: تمام اتوبوس های مسافربری از مبدا تا مقصد مورد کنترل جدی پلیس قرار می گیرند؛ اساسا پلیس مصمم است در حوزه حمل و نقل مسافربری برخورد جدی با رانندگان متخلف داشته باشد.

لازم بذکر است در هفت ماهه نخست سال تصادفات جرحی و فوتی 5 درصد افزایش یافته است.

* راه اندازی سامانه پیامکی برای گزارشات مردمی از تخلفات رانندگان اتوبوس ها

سرهنگ مهماندار در خصوص راه اندازی این سامانه افزود: تا 10 روز آینده این سامانه راه اندازی خواهد شد که با توجه به این سامانه از این پس مسافران در صورت شهود یا مشاهده تخلفات حادثه ساز از سوی رانندگان اتوبوس ها می توانند این گزارشات را به سامانه پیامکی پلیس اعلام کنند تا در اولین پاسگاه راننده متخلف اعمال قانون شود.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: در صورت بروز تصادفات فوتی یا جرحی از سوی اتوبوس ها رانندگان آن اگر مقصر حادثه باشند دفترچه رانندگی آنها به مدت یک سال ابطال و از محرومیت یک ساله رانندگی برخوردار می شوند./ز

برچسب ها: اتوبوس ، ابطال ، مسافربری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار