مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: مشکل فدراسیون فوتبال عدم استفاده از نیروهای کارآمد است.

امیررضا واعظ آشتیانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مشکلات هفته گذشته فوتبال ایران به 2 بخش مسائل فنی و مدیریتی تقسیم می شود در بخش فنی کارشناسان صحبت می کنند و نظر می دهند اما در بحث مدیریتی باید بگویم وقتی که مجمع فدراسیون فوتبال اعلام کرد و رئیس فدراسیون برخاسته از دل مجمع بود انتظار مجمع این بود که تیم جدیدی جهت امور اجرایی فدراسیون انتخاب شود و افراد کارآمدی انتخاب شوند مردم هم انتظار داشتند رئیس فدراسیون فوتبال در بخش اجرایی تغییراتی ایجاد کند.


وی افزود: برخی از مشکلاتی که امروز در فوتبال ما به وجود آمده است به دلیل عدم استفاده از نیروهای کارآمد بوده و نکته مهم دیگر بی توجهی به موضوع نظارت است که متأسفانه عدم نظارت در بخش های دیگر مدیریتی هم رایج است.

نظارت حلقه مفقود مدیریت ما است چون می تواند کنترل برنامه ها را در اختیار داشته باشد نظارت صرفاً مچ گیری نیست و در حقیقت یک فرایندی است تا مدیران بهتر به کارهای خود بپردازند.

مديرعامل سابق باشگاه استقلال تصريح کرد: بنده اسم هفته گذشته فوتبال ایران را نمی توانم هفته سیاه بگذارم چون چنین اتفاقاتی در فوتبال دنیا مرسوم است و تیم های بزرگ دنیا هم با اینکه خوب بازی می کنند اما شکست می خورند علت روزمرگی ما این است که افق دیدمان محدود شده است.



وی افزود: از سال 1979 که تیم ملی فوتبال ما برای اولین بار به جام جهانی صعود کرد، همیشه افق دید ما صعود به مسابقات بوده و هیچ وقت اینگونه برنامه ریزی نکردیم که در جام جهانی از گروهمان صعود کنیم و حتی به جمع 8 تیم برتر جهان برسیم، آرمانهای ما فقط و فقط صعود به جام جهانی بوده و همین مسئله باعث شده فوتبال ما ضعیف شود و انتظارات هم نسبت به افق دیدمان محدود شده است.

واعظ آشتياني اظهار داشت: برکناری کفاشیان در حال حاضر اصلاً کار درستی نیست و مجموع فدراسیون فوتبال باید از خرد جمعی بهترین استفاده را ببرد اگر در این شرایط کفاشیان را برکنار کنند به فوتبال ایران صدمه وارد می شود چون اگر تیم بعدی در فدراسیون مستقر شود و به جام جهانی صعود نکنیم، کفاشیان و همکارانش مدعی می شوند که اگر آنها بودند به جام جهانی صعود می کردیم ضمن اینکه رئیس جدید هم می تواند مدعی شود که تازه به فدراسیون آمده و در این مدت کوتاه نمی توانسته برنامه ریزی کند.


*برکناري کفاشيان يک کار غيرحرفه اي و غير منطقي است

وی افزود: برکناری کفاشیان خودزنی مجمع است و یک کار غیر منطقی و غیر حرفه ای است اجازه بدهید مجمع بعد از مسابقات جام جهانی تشکیل شود و از هرگونه تصمیم گیری شتابزده و احساسی پرهیز کنند، اعضای مجمع با برکناری کفاشیان نمی توانند افکار عمومی را راضی کنند و برکناری کفاشیان در این مقطع درست مثل اقدام وزارت ورزش در برکناری روسای فدراسیون ها قبل از المپیک است.


مديرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: بحث اخراج کی روش هم مطرح شده است اما چرا باید کی روش را برکنار کنند؟ چه طور وقتی تیم ملی می برد، کی روش بهترین مربی جهان است و وقتی می بازد بدترین می شود و باید برکنار شود، این مسائل که از طرف عده ای مطرح می شود غرض ورزی و غیر کارشناسی است یک گروه منتظرند که کی روش را برکنار کرده و گزینه مد نظر خودشان را معرفی کنند مطمئن هستم که در پس پرده اتقاقات خاص وجود دارد که عده ای بعد از هر مساوی یا باخت تیم ملی پروژه برکناری کی روش را مطرح می کنند.

وی افزود: الان موقع آن است که اجازه حاشیه سازی اطراف فدراسیون و تیم ملی را ندهیم و جلوی این اتفاقات را بگیریم متأسفانه برخی حرفه ای نیستند و اجازه چنین فضاسازی ها را می دهند باید تلاش شود که حاشیه سازی از کنار تیم ملی و فدراسیون برداشته شود گروهی مأموریت دارند که کی روش را تخریب کرده و افراد امتحان پس داده را برای هدایت تیم ملی مطرح کنند در حال حاضر آرامش بهترین شرایط را برای فوتبال ما فراهم می کند.


واعظ آشتیانی در پایان گفت: فدراسیون فوتبال در حال حاضر مشکل مدیریتی دارد و کفاشیان باید تغییرات ایجاد کند اگر کفاشیان تغییراتی را در بخش اجرایی فدراسیون ایجاد کند شرایط مدیریتی در بخش اجرایی در فدراسیون فوتبال بهتر خواهد شد.

پیشنهاد می کنم که اعضای مجمع فدراسیون فوتبال در حال حاضر آرامش خودشان را حفظ کنند و از اتخاذ تصمیمات شتابزده به شدت پرهیز کنند چرا که در حال حاضر مشکلات حاشیه ای برای فوتبال ما دردسرساز شده و باید شرایطی فراهم شود تا فدراسیون در بخش اجرایی قوی تر شده و با استفاده از نیروهای کارآمد شرایط بهتری در فوتبال ما ایجاد شود برکناری کفاشیان و کی روش در حال حاضر اصلاً به صلاح نیست و نباید با تصمیمات شتابزده مشکلاتمان را اضافه کنیم./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار