برخی مواقع کار به جایی می‌رسد که فروشنده و خریدار با یکدیگر دعوای فیزیکی یا لفظی پیدا می‌کنند زیرا خریدار پول‌های خود را روی هم می‌گذارد و در این شرایط سعی می‌کند خانه‌ای بخرد اما فروشنده در لحظه پایانی تمام نقشه‌های او را بر باد می‌دهد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه، اتفاقی که آن‌را «رکود تورمی» در بازار مسکن می‌نامند قفلی به معاملات خرید و فروش زده‌‌است. قفلی که هنوز گشایشی بر آن پیدا نشده و گفته می‌شود که گرانی روز به روز مسکن کلیدش را بلعیده است. بنابراین این روزها خریداران مسکن با دست‌هایی خالی از «کلید گشایش این قفل تورمی» به بنگاه‌های املاک می‌روند و بدون اینکه سند خریدی امضا کرده‌ و حتی یک متر خانه خریده باشند از آن خارج می‌شوند.

دلیلش هم چیزی به جز شانه‌خالی کردن مالکان از فروش خانه‌های خود نیست. چیزی که عیان است این است که فروشندگان خود را قربانی شرایطی می‌دانند که آنها را به اینجا کشانده است. سوال اینجاست که تا چه زمانی خریداران و فروشندگان با دست‌های خالی از بنگاه‌های املاک خارج می‌شوند و قفل خرید و فروش مسکن چه وقت باز می‌شود؟ پیش از پاسخگویی به این سوال اما باید به این موضوع پرداخت که بروز «رکود تورمی» در بازار مسکن پیامد چه شرایطی‌است؟

کارشناسان، نمایندگان مجلس و سردمداران بنگاه‌های املاک هر کدام در تشریح دلیل بروز «رکود تورمی» در بازار راه متفاوتی دارند اما عموما در انتها به یک نتیجه می‌رسند. آن هم اینکه بازار مسکن از نفس افتاده‌است و نیاز به احیایی دوباره دارد. احیایی که هر چقدر زمان آن عقب بیفتد بازار مسکن بیش از پیش در رکود و تورم و انتظار فرو می‌رود./س

برچسب ها: مسکن ، فروشنده ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.