يكی از عبرت‌های از عاشورا ضعف در دشمن‌شناسی است، هم‌چنان كه بايد خداشناسی، امامت‌شناسی و امام‌شناسی را تقويت كنيم در كنار آن دشمن‌شناسی را هم بايد تقويت كنيم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان

  حجت‌الاسلام سيداحمد ميرعمادی، نماينده ولی ‌فقيه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با تسليت ايام شهادت امام حسين(ع) و ايام محرم در خصوص عبرت‌های عاشورا، گفت: يكی از عبرت‌ها برای پند گرفتن از واقعه عاشورا ضعف در دشمن‌شناسی است، به تعبير رهبر فرزانه نداشتن بصيرت كافی است، هم‌چنان كه بايد خداشناسی، امام‌شناسی و امامت‌شناسی را تقويت كنيم در كنار آن دشمن‌شناسی را هم تقويت كنيم، تولی و تبری در كنار هم به مقصد می‌رسند در كنار هم نباشند به مقصد نمی‌رسند.

وی افزود: يكی از عبرت‌های عاشورا اين است دچار ضعف دشمن‌شناسی نشويم، دشمن را بشناسيم، معاويه با تبليغ، زر و زور اهداف خود را پيش می‌برد عده‌ای در جهل‌ به‌سر می‌بردند و در زمان امام حسين(ع) مردم بصيرت كافی نداشتند، مبادا غفلت كنيم، مقام معظم رهبری فرمودند آمريكا و رژيم صهيونيستی دشمن اصلی ماست اين‌ها ام‌الفساد هستند كه كارشان تزوير و نيرنگ و حقه‌بازی است مبادا كسی دشمنی اين‌ها عليه اسلام را اشتباه بگيرد.

حجت‌الاسلام ميرعمادی خاطرنشان كرد: اگر توطئه‌های دشمنان يكی پس از ديگری خنثی می‌شوند، اگر هشت سال دفاع مقدس و فتنه سال 88 را پشت سر گذاشتيم به‌خاطر دشمن‌شناسی ملت ايران بود، امروز هم توطئه دشمن با دشمن‌شناسی ما حل می‌شود.

نماينده ولی‌فقيه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد روی آوردن به عافيت‌طلبی، تجمل‌گرايی و راحت‌طلبی، از دست دادن ايثار و شهامت را از ديگر عبرت‌های واقعه عاشورا برشمرد و گفت: مبادا روحيه عافيت‌طلبی در مردم زنده شود و روحيه ايثار، شهادت و شهامت، ايستادگی و مقاومت جايش را اشرافی‌گری، دنياطلبی و راحت‌طلبی بگيرد پيروزی در سايه تحمل سختی‌هاست، عزت و سربلندی در سايه ايستادگی‌هاست.

حجت‌الاسلام ‌ ‌ميرعمادی از ديگر عبرت‌های واقعه عاشورا برای پند گرفتن به مسئله كوتاهی خواص در انجام وظيفه اشاره كرد و افزود: برای ما كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا است، مسئله عاشورا عبرت‌های فراوانی دارد روی عبرت‌های عاشورا تكيه كنيد، آمران به معروف و ناهيان از منكر بايد درس‌ها و عبرت‌های عاشورا را سرلوحه كارشان قرار دهند اگر در انجام وظيفه كوتاهی شود، حضور به‌موقع در صحنه و هوشياری و بصيرت نباشد تاريخ تكرار می‌شود.

وی با اشاره به ماجرای فتنه 88 خاطرنشان كرد: اين حادثه مسئله ارث و تقسيم اموال نبود بلكه مسئله اسلام و ولايت بود، عده‌ای سكوت كردند و عده‌ای ترجيح كردند كه گذشت شود خدا را شكر می‌كنيم يك ملت با بصيرت، يك رهبر با بصيرت و آگاه، امت پيرو ولايت داريم تا زمانی كه اين‌ها دست به‌ دست هم بدهند هيچ آسيبی ما را تهديد نمی‌کند.

نماينده ولی‌ فقيه در لرستان يادآور شد: بايد صحبت‌ها و سخنرانی‌های مقام معظم رهبری كه بر اساس خرد و منش حكيمانه ايشان به جا و اساسی بيان می‌شود را كلمه به كلمه و حرف به حرف مورد توجه قرار دهيم با تكيه بر اين نكات انقلاب اسلامی مانند خورشيد درخشان می‌درخشد و دشمنان روز به روز ضعيف، ذليل و خوار می‌شوند/س   

برچسب ها: مهمترین ، عبرت ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.