بر روي پارچه نوشته اي كه نيروهاي پليس تظاهركننده با خود حمل مي كردند نوشته شده بود:« اي مردم ، ما از شما معذرت مي خواهيم كه مسببان واقعي اين بحران را كه بانكداران و سياستمداران هستند بازداشت نكرديم.»

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، از قدیم این ضرب المثل مطرح بود که " هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک". حال این ضرب المثل در اسپانیا واقعیت پیدا کرده و حدود پنج هزار تن از نيروهاي پليس كه مسئول مراقبت از امنیت شهرا در مقابل تظاهرات کنندگان این کشور بودند در اعتراض به كاهش حقوق و شمار نيروهاي پليس تظاهرات كردند.

تظاهرات نيروهاي پليس پس از تجمعات اعتراض آميز عليه نيروهاي بخش آموزش و بهداشت اسپانيا سه روز پس از اعتصاب عمومي در اين كشور عليه رياضت اقتصادي برگزار مي شود.



بر روي پارچه نوشته اي كه نيروهاي پليس تظاهركننده با خود حمل مي كردند نوشته شده بود:« اي مردم ، ما از شما معذرت مي خواهيم كه مسببان واقعي اين بحران را كه بانكداران و سياستمداران هستند بازداشت نكرديم.» شركت كنندگان در اين تظاهرات به درخواست اتحاديه «ساپ» تا ساختمان وزارت كشور تظاهرات كردند.

بر اساس آمارها هر سال بين 1500 تا دو هزار تن از نيروهاي پليس بازنشسته و فقط 125 تن استخدام مي شوند و اين بدان معنا است تا سه يا چهار سال آينده ناامني و جرايم بيشتري در اسپانيا وجود خواهد داشت. همچنین در سال هاي اخير 20 درصد از حقوق نيروهاي پليس كاسته شده است.



در تصاویر منتشر شده از این تظاهرات، برخی نیروهای پلیس از ماسک استفاده کرده بودند تا امکان شناسایی آنها فراهم نشود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار