وزرای خارجه اتحادیه عرب اواخر روز شنبه برای بررسی حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه جلسه فوق العاده‌ای در قاهره تشکیل داده و بر ضروزت توقف تجاوزات علیه نوارغزه تاکید ورزیدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری مصر، همزمان با حملات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه برای چهارمین روز متوالی، وزرای خارجه کشورهای عربی برای نشان دادن همبستگی و حمایت از مردم فلسطین، در خصوص اعزام هیاتی به غزه به ریاست نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب مذاکره کردند.

اتحادیه عرب پیش‌نویس یک قطعنامه را درخصوص اهمیت آشتی ملی فلسطینیان و حمایت از تلاش‌های مصر برای دستیابی به یک آتش‌ بس بلندمدت بین رژیم صهیونیستی و گروههای فلسطینی در غزه صادر خواهد کرد.

اتحادیه عرب همچنین از رژیم صهیونیستی لغو محاصره تحمیل شده بر نوار غزه و از جامعه بین‌المللی حفاظت از مردم فلسطین را خواستار شدند.

اتحادیه عرب در بیانیه ای که پیش از نشست وزرای خارجه صادر شد، گفت: وقت آن است که جامعه بین المللی سکوت خود را بشکند و مانع از ادامه تجاوز اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی شود.

اتحادیه عرب همچنین پیگرد قضایی نظامیان رژیم صهیونیستی را خواستار شد.
در این بیانیه همچنین از کشورهای عربی خواسته شده که کمک‌های پزشکی و بشردوستانه در اختیار مردم فلسطین قرار دهند.

سفیر فلسطین در مصر در این باره تاکید کرد: ما در جلسه اتحادیه عرب از وزرای خارجه خواهیم خواست که تلاش‌های خود را برای جلوگیری از تجاوز اسرائیل علیه نوار غزه به کار گیرند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار