جيمز هولمز يک جاني سابقه دار نبود. او جوان باهوشي با تحصيلات دانشگاهي، در حال گذراندن دوره دکتراي علوم اعصاب در دانشگاه کلرادو بود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، جيمز هولمز همان قاتلی است که در روز 20 ژوئيه در حالي که چند اسلحه حمل مي ‌کرد و ماسک گاز به صورت داشت، پس از انداختن يک نارنجک دودي درون سينما با شليک کردن بيش از 20 نفر را از پاي درآورد.

او موهايش را به رنگ قرمز درآورده بود و هنگام حمله خودش را «ژوکر» - يکي از شخصيت‌هاي فيلم بتمن- خوانده بود. او سپس بدون مقاومت خودش را تسليم پليس کرد.

اما جيمز هولمز يک جاني سابقه دار نبود. او جوان باهوشي با تحصيلات دانشگاهي، در حال گذراندن دوره دکتراي علوم اعصاب در دانشگاه کلرادو بود. هولمز دانش‌آموز مستعدي بود که در 18 سالگي به دانشگاه کاليفرنيا در ريورسايد رفته بود و با بالاترين نمره در رشته علوم اعصاب فارغ‌التحصيل شده بود و به گفته مقامات اين دانشگاه يکي از نخبه‌ترين دانشجويان بود.



بعد او به عنوان دانشجوي دوره دکتراي علوم اعصاب در دانشگاه کلرادو پذيرفته شده بود و براي تحصيل در اين دوره بورسيه فدرال از موسسه‌هاي ملي بهداشت آمريکا دريافت کرده بود. او سالانه هزار26 دلار بر اساس اين بورسيه دريافت مي‌کرد.

اما قاتل معروف کلرادو که پس از قتل عام هولناک در سینمای این شهر، ماه‌ هاست در انتظار حکم خود در زندان به سر می‌برد، در پی یک خودکشی ناموفق راهی بیمارستان شد.

جیمز هولمز چند روز قبل در سلول انفرادی خود با کوبیدن پی در پی سرش به دیوار در وضعیتی نیمه هوش به بیمارستان انتقال یافت. البته جراحات او چندان جدی نبود و پس از یک روز مراقبت، هوشیاری او بازگشت و از مرگ گریخت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار