وزير خزانه داري آمريکا اعلام کرد؛ اگر کاخ سفيد با کنگره نتواند تا پايان امسال در خصوص تنظيم بودجه کشور به توافق برسد، وزارت خزانه داري نمي تواند با افزايش ماليات ها از اول سال آينده که به طور خودکار به اجرا در مي آيد مخالفت کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه بلومبرگ؛ دموکرات ها و رقيبان آنها يعني جمهوريخواهان در کنگره آمريکا سال پيش موافقت کردند پايان سال 2012 به عنوان  ضرب الاجلي براي حل  مسائل مالياتي و بودجه اي تعيين شود.
کاخ سفيد و  کنگره هيچکدام نمي خواهند کاهش هزينه ها يا افزايش ماليات ها عملي شود، اما کوشش هاي آنها براي رسيدن به مصالحه  تاکنون  به جايي نرسيده است.
تيموتي گايتنر، وزير خزانه داري آمريکا افزود: قانون به من اجازه نمي دهد با افزايش ماليات ها مخالفت کنم و من نمي توانم جلوي تصميمات سياسي نمايندگان کنگره را بگيرم.
اين در حالي است که باراک اوباما رئيس جمهوري آمريکا نيز از روز شنبه مذاکراتي با رهبران دموکرات ها و جمهوريخواهان در کنگره به منظور حل اختلافاتشان بر سر مسائل مالي و بودجه اي آغاز کرده است.
در صورتي که جمهوريخواهان و دموکرات ها بر سر مسائل بودجه اي تا پايان امسال به توافق نرسند، زمينه براي رکود اقتصادي اين کشور فراهم مي شود.
برچسب ها: مالیات ، وزیر ، خزانه داری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار