يک عامل انفجاري با خودرو بمبگذاري شده در حد فاصل سامرا و سيدمحمد، سه دستگاه اتوبوس حامل زائران ايراني، پاکستاني و عراقي را هدف قرار داد که به شهادت يک زائر ايراني و زخمي شدن 11 زائر ديگر منجر شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا، در اين عمليات تروريستي همچنين چهار زائر عراقي شهيد و شماري هم مجروح شدند.

"جواد کاظم" رئيس بيمارستان دولتي منطقه بلد گفت: سه جسد از جمله جسد يک ايراني و 25 زخمي را تحويل گرفته ايم. 

منابع امنيتي و بيمارستاني با اعلام اين خبر افزودند حدود 25 نفر ديگر از جمله شماري از ايراني ها و پاکستاني ها در اين انفجار زخمي شدند. 

يک منبع ديگر در پليس عراق گفت: هفت نفر از جمله شماري از زائران ايراني و پاکستاني بر اثر انفجار يک دستگاه خودروي بمب گذاري شده در بين چندين دستگاه اتوبوس که در مقابل يک رستوران بين راهي متوقف شده بود، کشته و 25 نفر ديگر زخمي شدند.

اين انفجار حدود ساعت يک و نيم بعد از ظهر به وقت محلي رخ داد. يک منبع گفت: يک تروريست خودرويي بمب گذاري شده را در بين سه دستگاه اتوبوس حامل زائران ايراني و پاکستاني و عراقي که از بغداد راهي موصل بودند، متوقف کرد. 

یک منبع در ستاد شمسا در عتبات عالیات گفت در این حمله تروریستی ، خانم ریحانه دارکوش شهید شد. همچنین بیش از ده زائر ایرانی هم زخمی شدند که تعدادی سرپایی مداوا و بقیه برای درمان به بیمارستان شهر بلد در نزدیکی محل انفجار انتقال یافتند.

وی اسامی مجروحان را سعید عسگرنیا ، رقیه مازارچیان ، رقیه کرم پور ، قربانعلی کرم پور، یوسف شیعه ، معصومه محیط حیدری ، مهدی باغبانی و محمد دانشور اعلام کرد. به گفته وی ؛ این کاروان از استان آذربایجان شرقی به مدیریت محمدباقر شیمیزی به عراق اعزام شده است.

برچسب ها: عراق ، انفجار ، اتوبوس ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۱
لعنت خدا بر وهابیان نجاست
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۴۴ ۲۷ آبان ۱۳۹۱
ایها واقعا انسانند؟؟؟
آخرین اخبار