یک حقوقدان آمریکایی درباره تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به غزه هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی ؛ فرانکلین لمب در گفتگو با این شبکه گفت: اسرائیل به حملات هوایی اش به غزه ادامه می دهد. به نظر می رسد بنیامین نتانیاهو مصمم است به غزه حمله زمینی انجام بدهد. ظاهرا اتحادیه عرب و جامعه بین المللی هیاهوی زیادی در مخالفت با این کار به راه می اندازند اما برای متوقف کردن اسرائیل عملا هیچ کاری انجام نمی دهند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل باید بداند که تاوان سنگینی برای این کارش خواهد پرداخت. مقاومت در غزه بسیار قوی و پویا است. اسرائیل همان وضعی را تجربه می کند که در جنگ سال دو هزار و شش با حزب الله لبنان و در سال دو هزار و هشت و دو هزار و نه در غزه تجربه کرد و به نتیجه نرسید. نتانیاهو به علت فضای انتخاباتی اسرائیل به این اقدام مبادرت کرده است زیرا می خواهد از این شرایط برای پیروزی در انتخابات سراسری سال آینده استفاده کند و خودش را فردی قاطع و قدرتمند نشان بدهد.

لمب در ادامه افزود: اسرائیل روز به روز ضعیفتر می شود. این درحالی است که مقاومت منطقه ای قویتر و قویتر می شود. اسرائیل خواسته است با حمله به غزه به منطقه پیام بدهد. اما باید توجه داشت که وضع منطقه در مقایسه با گذشته تغییر کرده است. انقلابهایی که در کشورهایی همانند مصر و تونس رخ داده به ضرر اسرائیل است. زمان به نفع مردم غزه است. تظاهرات گسترده در کشورهای مختلف گویای همین مسئله است. فقط در آمریکا هشتصد تظاهرات در حمایت از مردم غزه و محکومیت اقدامات اسرائیل برپا شده است. بیداری اخیر در منطقه سبب افزایش حمایتها از مردم فلسطین شده است. کار به جایی رسیده است که مصر که در گذشته حامی اسرائیل بود ، نخست وزیر خود را به غزه می فرستد. حضور هشام قندیل در مصر در بحبوحه جنگ و حملات اسرائیل به غزه بسیار مهم است. البته باید توجه داشت که اوضاع در منطقه بسیار خطرناک است.

لمب در ادامه گفت: آمریکا از اقدامات اسرائیل حمایت می کند و می گوید حمله به اسرائیل برای دفاع از خود بوده است. این سخن کاملا نادرست است. حمایت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از اسرائیل اشتباه است. اسرائیل درست زمانی حمله به غزه را آغاز می کند که گفتگوهایی در پشت پرده برای آتش بس در جریان بود. احمد الجعبری فرمانده گردانهای عزالدین قسام که در این حمله کشته می شود همان فردی است که هدایت این گفتگوها را برعهده داشت. بنابراین می بینیم که ادعای دفاع اسرائیل از خودش با حمله به اسرائیل بی اساس است. اسرائیل آتش بس را نقض کرد. اسرائیل تلاش می کند روند تاریخ را تغییر بدهد اما این تلاشها بی نتیجه است.

استعمار و اشغالگری باید پایان یابد. اسرائیل نمی تواند به حرکتش در این مسیر ادامه بدهد. مردم مصر مخالف پیمان صلح کمپ دیوید با اسرائیل هستند. این پیمان لغو خواهد شد. شاید اسرائیل تلاش می کند با حمله به غزه ، روند تاریخ را کند کند اما این اتفاق در نهایت رخ خواهد داد و باید اوضاع تغییر کند.
برچسب ها: آمریکا ، تل آویو ، غزه ، زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار