يک وکيل پايه يک دادگستري گفت: آموزش زندانيان در راستاي کاهش جمعيت کيفري امري ضروري و حائز اهميت است.

ابولفضل سام نژاد در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، درباره ضرورت آموزش به زندانيان  اظهار داشت: سازمان‌ها و ارگان‌هاي مختلف در كشور و جامعه بايد براي زندانيان زمينه استفاده از آموزش‌ در زندان را فراهم كنند.

اين حقوقدان ادامه داد: اگر شرايط لازم براي آموزش زندانيان در زندان مهيا شود قطعا  زنداني هم تمايل دارد كه آموزش‌هاي كاربردي و مناسب رادريافت كند.

وي با اشاره به نقش محوري آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي به زنداني گفت: آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي نقش اساسي در تربيت نيروي انساني و ايجاد اشتغال براي زنداني خواهد داشت.

سام نژاد در ادامه افزود: مسئولان زندان نگران شرايط  پس از آزادي و بازگشت زنداني  به جامعه هستند كه به چه صورت جامعه مي‌تواند بستر به كارگيري از مهارت‌هاي كسب شده اين افراد را فراهم كند.

اين حقوقدان با اشاره به برگزاري آموزش‌هاي فرهنگي به زندانيان گفت: خوشبختانه تاکنون اقدامات فرهنگی بسیار خوبی در زندان‌هاي کشورمان انجام شده است که امید می‌رود با برگزاری این اقدامات فرهنگی شاهد کاهش بازگشت مجدد زندانیان به زندان باشیم.

 سام نژاد با اشاره به نتايج  آموزش به زندانيان پس از آزادي، مطرح کرد: ارائه آموزش به زندانیان می‌تواند در پاره‌ای موارد موجب اشتغال زندانیان بعد از آزادسازی از زندان و به دنبال آن کاهش جمعیت زندان‌ها شود.

اين حقوقدان در پايان خاطر نشان کرد:ارائه آموزش‌‌ به زندانيان مي‌تواند تاثير مثبت روحي، رواني و تربيتي در زندانيان در دوران محکوميت حبس و توانمندسازي اين قشر از افرادجامعه جهت اشتغال  پس از آزادي  و بازدارندگي از ارتکاب مجدد جرم داشته باشد.

 
انتهاي پيام/



برچسب ها: قانون ، جامعه ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار