شهروندان آمريکايي حمايت آمريکا را از جنايتهاي رژيم صهيونيستي محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، شب گذشته مردم آمريکا در شهر واشنگتن در مقابل کاخ سفيد تجمع کردند تا اعتراض خود را به حملات مستمر اسرائيل به نوار غزه ابراز کنند.  
آدام پروکتور از فعالان دانشجويي در اين تظاهرات گفت: من اينجا آمده ام تا توجه ها را به جنايتهاي اسرائيل جلب کنم که عليه فلسطيني ها مرتکب مي شود. ما مي دانيم که دولت آمريکا براي اين جنايتهاي اسرائيل چتر پوششي بوجود مي آورد. ما مي دانيم که دولت آمريکا براي بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل فرصت و پوششي بوجود مي آورد تا کارهايي را انجام بدهد که حالا در غزه مرتکب مي شود.
شرکت کنندگان در تظاهرات ديشب واشنگتن شعار مي دادند که فلسطين بايد آزاد شود. تظاهرات فقط به واشنگتن محدود نبود و در شمار ديگري از شهرهاي آمريکايي نيز برپا شد.فعالان صلح طلب و گروههاي مذهبي هم در سازماندهي اين تظاهرات مشارکت داشتند. پيام اين تظاهرات، مخالفت شديد با حمايت گسترده آمريکا از اسرائيل بود.
برايان بکر فعال ضدجنگ آمريکايي در اين تظاهرات گفت: شمار زيادي از مردم آمريکا در مقابل کاخ سفيد تجمع کرده اند تا به دولت باراک اوباما(رئيس جمهور آمريکا) بگويند با حمايتهاي آمريکا از اسرائيل مخالف هستند. آمريکا هر سال سه ميليارد دلار به اسرائيل پول مي دهد تا روي سر مردم غزه بمب فرو بريزد، سرزمينهاي فلسطيني را اشغال کند و ديگران را تهديد کند. ما مخالف اين سياستهاي آمريکا هستيم.
رحماء زرين کالاکي فعال آمريکايي نيز در اين تظاهرات در واشنگتن گفت: ما با تجمع در اين کانون قدرت در آمريکا مي خواهيم اين پيام را منتقل کنيم ک ما شهروندان آمريکا از سران کشورمان در حمايت از اسرائيل پشتيباني نمي کنيم.
يک معترض ديگر آمريکايي گفت: اگر به سابقه شصت و پنج ساله اسرائيل و اقدامات نظامي آن نگاه کنيم متوجه مي شويم ارتش اسرائيل يکي از بهترين و مجهزترين ارتشهاي جهان و درواقع يکي از بزرگترين سازمانهاي تروريستي جهان است که هدف آن فقط مرعوب کردن و آزار و اذيت دادن مردم فلسطين است. اين درحالي است که مردم فلسطين هرگز تهديدي براي اسرائيل نبوده اند.
اين نگراني وجود دارد که اسرائيل عمليات زميني گسترده را عليه غزه به راه بيندازد.معترضان و فعالان آمريکايي مي گويند اگر اين اتفاق رخ بدهد به تظاهرات خود ادامه خواهند داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار