آزمون عملی رشته نیمه متمرکز تربیت بدنی سال 92- 1391 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شمالغرب کشور با حضور 1600 داوطلب به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، دباغ نیکوخصلت، نماینده تام الاختیار دانشگاه تبریز در آزمون عملی تربیت بدنی و علوم ورزشی منطقه شمالغرب با بیان اینکه در این آزمون داوطلبان کنکور سراسری استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل شرکت داشتند، تصریح کرد: آزمون عملی تربیت بدنی شمالغرب کشور با حضور 1600 داوطلب طی دو روز به طور جداگانه برای دانشجویان دختر و پسر برگزار شد.

وی گفت: از این تعدا د شرکت کننده 900 داوطلب در بخش پسران و 700 دواطلب در بخش دختران بودند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز هدف از برگزاری این آزمون را سنجش وضعیت تندرستی و آمادگی جسمانی داوطلبان برای گزینش در رشته تربیت بدنی در دانشگاه‌ها اعلام کرد و گفت: برنامه اجرایی آزمون به‌صورت مشاهده شیوه اجرای آزمون عملی از طریق فیلم ویدئویی، اندازه گیری قد و وزن، معاینه پزشکی و بدنی، آزمون عملی هم شامل بارفیکس خوابیده در 20 ثانیه، دریبل توپ فوتبال و بسکتبال، غلت، پرش از موانع 60 سانتی متری، دوی 94 متر، پرتاب توپ طبی 3 کیلوگرمی و دوی 250 متر برای پسران و 150 متر برای دختران به‌ صورت ترکیبی در مدت زمان تقریباً سه دقیقه برگزار شد.

به گفته وی نتایج حاصل از این آزمون به همراه نمره کتبی این دواطلبان در آزمون سراسری سال 90، تکلیف قبولین رشته تربیت بدنی دانشگاه ها را مشخص خواهد کرد و در اوایل بهمن ماه سال جاری از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام خواهد شد.
دکتر سعید دباغ نیکوخصلت تصریح کرد: گر‌وه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز در سال 1367 تاسیس شده و هم اکنون درسه گرایش فیزیولوژی ورزشی، مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی در مقطع کارشناسی و ارشد و در یک گرایش فیزیولوژی ورزشی در مقطع دکتری دانشجو می پذیرد./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.