مدیر منطقه ویژه اقتصادی سهلان تحقق اقتصاد مقاومتی را در گرو حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی برشمرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی سهلان گامی در تجارت آزاد است.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علی‌اکبر بالاگر صبح امروز در جلسه مشترک با رئیس شوراهای اسلامی استان آذربایجان شرقی با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران در این منطقه ویژه برای رونق اقتصادی استان از آمادگی دست‌اندرکاران این منطقه برای همکاری فی‌ما‌بین با شوراهای اسلامی استان در زمینه‌های مختلف اقتصادی و سرمایه‌گذاری خبر داد.

وی، هدف از ایجاد مناطق ویژه اقتصادی را فراهم کردن تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاران و دسترسی آسان به بازارهای تجاری منطقه‌ای و بسط و توسعه تجارت خارجی کشور عنوان کرد و افزود: با رونق این منطقه و ایجاد زیرساخت‌های لازم که با حمایت مسئولان کشوری و استانی به خصوص استاندار تلاشگر آذربایجان شرقی در حال اجراست شاهد جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و افزایش تولیدات داخلی و توسعه صادرات غیرنفتی خواهیم بود.

این مسئول به مزایای مهم این منطقه اشاره کرد و افزود: ایجاد عرصه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری منطقه‌ای با توجه به بازار مناسب برای محصولات ایرانی در کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس بهره‌برداری مفید از این بازارها را با استفاده از تسهیلات مناطق ویژه میسر خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی برای همکاری فی‌ما‌بین، آذربایجان شرقی را یکی از قطب‌های مهم اقتصادی کشور برشمرد و اظهار امیدواری کرد؛ با تقویت و توسعه منطقه ویژه اقتصادی سهلان بیش از پیش شاهد زمینه‌سازی برای اشتغال پایدار و رونق سرمایه‌گذاری در منطقه باشیم.

منافی با اشاره به تحریم‌های دشمنان نظام و انقلاب بهترین مقابله به مثل در برابر استکبار جهانی را حمایت از تولید داخلی و مصرف کالاهای ایرانی ذکر کرد و افزود: همه باید تلاش کنیم تا فرهنگ استفاده از کالاهای ساخت داخل را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم./ج1

برچسب ها: تولید ملی ، تجارت ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.