مهدی صاحب فصول مدیر انتشارات "نوشته" گفت: فعالیت نهادهای فرهنگی در زمینه کتاب خوانی به صورت منفعل کار ساز نیست بلکه تمامی نهادها باید در کنار یکدیگر به ترویج کتاب خوانی بپردازند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، مهدی صاحب فصول مدیر انتشارات "نوشته" که در بیستمین دوره هفته کتاب به عنوان خادم نشر تقدیر شد، درباره راهکار ترویج کتاب و کتاب خوانی گفت: فعالیت ارگان های فرهنگی به صورت منفعل در زمینه کتاب و کتاب خوانی نمی تواند کارساز باشد. برای تحول در امر کتاب خوانی باید تمامی ارگان های مختلف فرهنگی با یک برنامه ریزی مشخص و حساب شده فرهنگ کتاب خوانی را در سطح جامعه ترویج کنند.
 
این ناشر در ادامه صحبت های خود افزود: وزارت ارشاد، آموزش و پرورش و آموزش عالی در این فرهنگ سازی نقش مهمی و تاثیر گذاری را می توانند ایفا کنند تا بتوانیم در کنار همکاری سازمان ها و نهادهای دیگر به موفقیت بیش تری دست یابیم.
 
وی تاکید کرد: گسترش کتابخانه ها در سطح کشور می تواند راهکار خوبی برای بالا بردن سطح مطالعه در جامعه باشد. از طرفی می توانیم با شروع فرهنگ سازی بین والدین و کتاب خوان کردن آنها، این فرهنگ را به کودکان منتقل کنیم.
 
صاحب فصول درباره تاثیرگذاری "هفته کتاب" گفت: برگزاری برنامه های مختلف در هفته کتاب و تقدیر از ناشران می تواند تشویق خوبی برای گسترش کتاب خوانی باشد. می توانیم در کنار این برنامه ها نمایشگاه های بیش تری در استان های سراسر کشور برای جذب مخاطب برپا کنیم.
 
بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار " یادگار ماندگار" از 20 تا 27 آبان سال جاری برگزار می شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار