جنبش حماس روز شنبه اعلام کرد رژيم صهيونيستي در حملات هوايي خود به غزه، مقر دولت قانوني فلسطين را هدف قرار داد و شاهدان نيز از وارد آمدن خسارات گسترده به اين ساختمان خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، دولت حماس در بيانيه اي اعلام کرد: مقر کابينه با چهار حمله، هدف قرار گرفت ولي دولت تاکيد مي کند که همچنان در کنار مردم به مواضع خود پايبند است.
سخنگوي ارتش اسرائيل نيز در گفتگو با خبرگزاري فرانسه تاييد کرد: ارتش، مقر اسماعيل هنيه (نخست وزير فلسطين) را در غزه هدف قرار داده است.
سخنگوي ارتش اسرائيل در صفحه شخصي خود در پايگاه اينترنتي توييتر نيز اعلام کرد: «در شش ساعت گذشته، ارتش هشتاد و پنج مکان تروريستي ديگر را هدف قرار داده است».
شاهدان و مقامات حماس اعلام کردند اين ساختمان در محله ناصر در شهر غزه در پي اين حمله تقريبا با خاک يکسان شده است.
يک مقام حماس در گفتگو با خبرگزاري فرانسه اعلام کرد: مقر (دولت) به طور کامل تخريب شد و خانه هاي مجاور بر اثر بمباران وحشيانه اسرائيل آسيب ديدند .
صبح روز جمعه، هنيه و شماري ديگر از مقامات بلندپايه دولت حماس به منظور استقبال از هشام قنديل نخست وزير مصر که به منظور ابراز همبستگي با فلسطيني ها به نوار غزه سفر کرده بود، در مقابل اين ساختمان حضور يافتند.
تخريب اين ساختمان در شرايطي صورت گرفته است که اسرائيل با از سرگيري حملات خود به غزه، مقر نيروهاي پليس را در غرب غزه و ساختمان سازمان امنيت داخلي را در شمال اين شهر بمباران کرد.
سخنگوي خدمات اورژانس اعلام کرد دست کم سي و پنج نفر در بمباران اردوگاه جباليا در شمال غزه زخمي شدند.
وي افزود خانه ابراهيم صلاح يک مقام وزارت کشور هدف اين حمله بود و جستجو زير آوار به منظور يافتن قربانيان احتمالي بيشتر در جريان است.
دست کم سي فلسطيني از روز چهارشنبه تاکنون در حملات هوايي اسرائيل به غزه کشته و بيش از دويست و هشتاد تن ديگر نيز زخمي شده اند.
 سه اسرائيلي نيز در حملات راکتي مبارزان فلسطيني کشته و شانزده تن ديگر زخمي شده اند.
برچسب ها: بین الملل ، غزه ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار