لازم است، فضای مناسب برای ارائه اطلاعات و آگاهی در راستای شناساندن پدیده ناباروری و روش های موجود کمک باروری برای زوج ها به وجود آید.

زهره رحیمی ،کارشناس ارشد روانشناسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  چنانچه در جامع فشار اجتماعی برای داشتن فرزند و جایگاه ویژه آن بسیار قابل توجه باشد می تواند منجر به بروز مشکلات روانی فیزیکی و اجتماعی برای زوجین نابارور شود.

وی گفت: اگر داشتن فرزند یک عنصر هویتی و یک ابزار قدرت دهنده در خانواده و اجتماع محسوب شود انتظار می رود با نداشتن توان فرزندزایی زوجین نابارور دچار آسیب های شخصیتی و اجتماعی زیادی شوند.

رحیمی تصریح کرد: نگرش اعضای خانواده نسبت به تعریف و عناصر تشکیل دهنده خانواده از جمله بودن یا نبودن فرزند، همچنین روش های کنار هم قرار گرفتن این عناصر از جمله روش های فرزند آوری می تواند تعیین کننده بروز رفتارهای سالم و سازگارانه با مسائل پیش رو از جمله ناباروری باشد.

این کارشناس ارشد روانشناسی اظهار داشت: لازم است فضای مناسب برای ارائه اطلاعات و آگاهی در راستای شناساندن پدیده ناباروری و روش های بدیع کمک باروری برای هر زوجی و نیز برای تمامی دست اندرکاران و متولیان اعمال روش های  کمک باروری به وجود آید.

وی خاطر نشان کرد: از طرفی لازم است مباحث حقوقی و اخلاقی مرتبط، قبل از اقدام به استفاده از این روش ها کاملا بررسی کرد و اطمینان کافی از درک آنها توسط زوجین به وجود آید./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار