نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی خبر داد: کتابخانه مرکزی استان خراسان شمالی با اعتباربیش از 6 میلیاردتومان ساخته می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛

موسی الرضا ثروتی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی به اهمیت و نقش کتاب در زندگی فردی و اجتماعی افراد و تعالی روح انسان ها تأکید کرد.

وی همچنین گفت: امروزه رسانه ها گوی سبقت را برای تصرف فکر و اندیشه انسان از یکدیگر می ربایند و ما موظف هستیم تا با چاپ و انتشار کتاب های مختلف و متنوع زمینه را برای جذب مخاطبان به مطالعه و ورود آن به سبد کالای خانواده ها بیش از پیش فراهم کنیم.

وی به نقش خطیر دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های فرهنگی به منظور نهادینه کردن فرهنگ مطالعه اظهار داشت: در نظر گرفتن قفسه های کتاب در اماکن عمومی، مکان های تفریحی و سالن های ورزشی و حتی ایستگاه های اتوبوس و راه آهن گامی موثر برای تحقق ترویح فرهنگ مطالعه و نهضت مطالعه مفید خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کم ترین فضای کتابخانه ای مربوط به شهرستان های خراسان شمالی است، اظهارداشت:خوشبختانه با تخصیص 5/1 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی بجنورد مشکل تا حد زیادی رفع خواهد شد.

وی همچنین از اختصاص اعتبار 6 میلیارد تومانی برای ساخت کتابخانه مرکزی استان خبرداد و تصریح کرد: امیدوارم باساخت این کتابخانه بتوانیم جایگاه مناسبی را در این بخش در کشور به دست آوریم.

وی در این باره توضیح داد: در سال 91، 14 استان کتابخانه ملی مرکزی در استان ها پیش بینی شده بود و هرکدام 5/6 میلیارد تومان اعتبار دارد که در طول سه سال باید ساخته شود که خراسان شمالی نیز جزء این استان هاست.

وی افزود: زمینی در جوار مزار شهدای گمنام شهرستان بجنورد دراین باره مدنظر قرار گرفته است./س

برچسب ها: کتابخانه ، مرکزی ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.