بازی کردن به کودکان کمک می کند تا با هیجاناتشان پیش بروند.

دکتر علیرضا محمدی، متخصص روانشناسی بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در پاسخ به اینکه بهترین راه برای افزایش بازی های فیزیکی بچه ها درخانه چیست گفت: بهترین راه برای به تحرک درآوردن بچه ها در خانه اجرای کارهای فعال است.

وی در ادامه مطلب خود افزود: کارهای بیشتر از یک جا نشستن و تلویزیون تماشا کردن، می توانید در خانه بازی هایی مثل قایم موشک، بگرد و پیدام کن، بازی هایی که در آن حرکت با ریتم موسیقی باشد انجام دهید.

محمدی تصریح کرد: بیرون از خانه شن بازی،ضربه زدن به توپ فوتبال، دوچرخه سواری نیز برای بچه ها بسیار مفید هستند. چرا که بازی به بچه ها کمک می کند که با هیجاناتشان پیش بروند.

وی اظهار داشت: بچه هایی که نتوانند احساساتشان را در قالب کلمات بیان کنند حین بازی های فیزیکی آن را به طور عملی ابراز می کنند.

این متخصص روانشناسی بالینی در ادامه گفت: اگر آنها حس کنند وجودشان باعث آزار است یا دیر فهم هستند آن احساس را بارها و بارها در بازی اجرا می کنند. مثلا کودک در مدرسه چیزهایی از وسایلش گم شده یا کسی او را هل داده است که ممکن است درک نکند این فقط یک اتفاق بوده است.

وی خاطر نشان کرد: چرا که روز بعد ممکن است شما با او بازی کنید و او پرخاشگرانه شما را هل دهد چون سعی می کند تجربه روز قبل خودش را دوباره تکرار کند./ح
برچسب ها: بازی ، هیجان ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار