فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر 10 درصد خلاء مرزی داریم و امکان وجود مشکل در این خلاء‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه شهرام عباسی در مراسم معارفه و تودیع فرمانده هنگ مرزی سلماس اظهار داشت: واحدهای مرزبانی در تمام نقاط مرزهای آذربایجان‌غربی مستقر هستند و مرزبانان در مرزهای استان حضور مقتدرانه دارند.

وی افزود: با تلاش نیروهای هنگ مرزی استان در شرایط حاضر امنیت کامل در مرزها حاکم است و نیروها با کارهای اطلاعاتی تمام حرکت‌های ضدانقلاب در مرزها را رصد می‌کنند.

عباسی اضافه کرد: با وجود سختی‌های مرز و نامناسب بودن شرایط جوی مرزبانان با قاطعیت و قدرت تمام از مرزها حراست می‌کنند که ماحصل اقدامات انجام گرفته کاهش انواع کالاهای قاچاق از سوی مرزها است به طوری که در امر مشروبات الکلی با افزایش کشف در سال جاری مواجه بودیم.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی در ادامه با تاکید بر همکاری و تعامل تنگاتنگ بین دستگاه‌های اجرایی استان در راستای کاهش قاچاق، اظهار داشت: در سایه همکاری و با تعامل دستگاه‌های اجرایی موجود در استان اقدامات خوبی در حوزه قاچاق انجام گرفته است به طوری که در شرایط حاضر مشکلی در زمینه مبارزه با قاچاق انسان،‌ مواد مخدر، ارز و کالا وجود ندارد.

این مسئول با اشاره به سختی‌های موجود در مرزهای استان اظهار داشت: در بسیاری از پایگاه‌های مرزی این استان هفت ماه تردد غیرممکن است و به دلیل بارش برف و صعب‌العبور بودن، خدمت در آنها امری دشوار و سخت است که با تمام این شرایط، کارکنان و سربازان جان بر کف فرماندهی مرزبانی استان برای دفاع از مرز ایران اسلامی شبانه‌روزی در این پایگاه‌ها مشغول حراست از سرزمین مقدس ایران هستند.

در پایان این مراسم حسن حسنلو به عنوان فرمانده جدید هنگ مرزی شهرستان سلماس معرفی و از خدمات سرپرست قبلی حسن زینال‌نژاد تجلیل شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.