معاون اداری و مالی سازمان انتقال خون کشور با استاندار اردبیل دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /  استاندار اردبیل با تاکید بر نقش و جایگاه سازمان انتقال خون در حوزه سلامت تصریح کرد: در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه، مراکز انتقال خون یکی از فعال‌ترین نهادهای مدیریت بحران هستند که در امداد رسانی و نجات جان مصدومان نقش بی‌بدیلی ایفا می‌کنند.

اکبر نیکزاد جایگاه سازمان انتقال خون را یک جایگاه حیاتی ذکر کرد و افزود: در سال‌های اخیر با اقدامات انجام گرفته در تجهیز و توسعه پایگاه‌های انتقال خون، سطح توان امدادرسانی این نهاد در مقایسه با سال‌های گذشته ارتقاء یافته است وهم‌چنین در بخش اهداء‌کنندگان نیز شاهد افزایش داوطلبین هستیم که با ایجاد زیرساخت‌های لازم و انجام کارهای فرهنگی میزان مشارکت مردمی را در این عمل نیک و خداپسندانه بیش از پیش افزایش داد.

در ادامه معاون اداری و مالی سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه ایران جزو کشورهای برتر در تولید خون سالم در خاورمیانه است، اظهار کرد: با توجه به عدم وجود جایگزین مناسب برای خون و محدود بودن مدت زمان نگهداری خون و فرآورده‌های خونی و همیشگی بودن نیاز به خون وفرآورده‌های آن اهداء خون از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

منشدی هم‌چنین مسایل و مشکلات ساختمان سازمان انتقال خون استان را مطرح و خواستار همکاری و مساعدت استانداری در این زمینه شد./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.