امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در این استان گفت : رژیم اسراییل كه در برابر حماس ، این چنین دچار عجز شده است ، توان حمله به ایران اسلامی مقتدر را ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /  حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی در خطبه دوم نماز جمعه اردبیل افزود : رجزخوانی های سران این رژیم در چند ماه گذشته مبنی بر حمله به تاسیسات جمهوری اسلامی ایران به راه انداختن جنگ روانی به منظور زیر فشار قرار دادن آمریكا برای تشدید تحریمها علیه كشورمان بود.

وی گفت: كه به دنبال شلیك موشك از سوی مبارزان فلسطینی به سرزمین های اشغالی در پاسخ به حمله اسراییل به باریكه غزه ترس و وحشت ، صهیونیستها را فرا گرفته و سران رژیم صهیونیستی به بستن اتوبان ها و بزرگراه ها به منظور جلوگیری از فرار ساكنان منطقه اقدام كرده اند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینكه رژیم صهیونیستی با هماهنگی كامل مجامع بین المللی و كشورهای عربی منطقه به غزه حمله كرده است گفت : سكوت مجامع بین المللی و سران كشورهای عربی منطقه از جمله مصر در برابر این تجاوز ناجوانمردانه به نوار عزه و كشتار مسلمانان فلسطینی این موضوع را تایید می كند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی افزود : صهیونیستهای متجاوز با بستن تونل ها و گذرگاههای منتهی به نوار غزه ، ظالمانه از ارسال دارو و دیگر نیازهای ضروری مسلمانان به غزه جلوگیری می نمایند و اكنون كه مجامع بین المللی و كشورهای عرب منطقه سكوت كرده ند برای همه آزادی خواهان به خصوص مسلمانان جهان تكلیف است كه این جنایات صهیونیستها را محكوم و در برابر آن بایستند.

او گفت : مردم انقلابی استان اردبیل پس از اقامه نماز جمعه همگام با سایر هموطنانشان با انجام راهپیمایی باشكوه تجاوز و جنایات رژیم صهیونیستی در باریكه غزه را محكوم خواهند نمود.

خطیب نماز جمعه اردبیل در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه آژانس بین اللملی انرژی هسته ای هفته گذشته بطور رسمی تایید نمود كه هدف جمهوری اسلامی ایران از فعالیت های هسته ای دستیابی به سلاح های هسته ای نیست یادآوری كرد كه این موضوع برای این آژانس و مجامع بین المللی دارای بار حقوقی است چرا كه اگر چنین است پس چرا كشورمان زیر شدیدترین تحریم ها قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ، ادامه داد : بطور قطع ادعای استكبار جهانی مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاحهای هسته ای ، بهانه ای بیش از سوی نظام سلطه به سركردگی آمریكا برای مخالفت با ایران اسلامی و زیرفشار قرار دادن كشورمان نیست چرا كه آنان در واقع با این فشارها از ملت ایران انتقام می گیرند.

او گفت : استكبار جهانی ، دنیای فعلی را به دو گروه فرمانده و فرمانبر تقسیم كرده است و می خواهد كه بر تمام دنیا حاكمیت داشته باشد و هر ملتی كه حاضر به اطاعت از آنان نیست این چنین زیر شدید ترین فشارها و تهدیدها قرار می گیرند.

وی افزود : ملت ایران با اهل بیت (ع) و حضرت سیدالشهداء(ع) پیمان بسته اند و نیز از قیام عاشورا درس گرفته اند كه هیچگاه از گروه ظالمان فرمانبری نخواهند كرد و همانگونه كه سرور آزادگان فرموده اند بدون اصلاح قدرت و حاكمیت های ظالمانه در جهان ، جامعه در زمینه های فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی اصلاح نخواهد شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه پیروزی خون بر شمشیر یادآوری كرد كه باید تمام مسلمانان جهان با پیروی از سالار شهیدان (ع) از آموزه ها و اوصاف ارزشمند قیام عاشورا كه همان آزادگی و نپذیرفتن ستم و تلاش در راه برقراری عدالت در جهان است درس بگیرند./س 

برچسب ها: اردبیل ، اسرائیل ، عاجز ، در ، برابر ، حماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.