اهتمام به مجلس عزای امام حسين(ع) يك وظيفه و تكليف است، اقامه عزای سيدالشهدا(ع) يك تكليف است كه روحانيون و ائمه جماعات بايد نسبت به آن اهتمام ويژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادی، نماينده ولی فقيه در استان و امام جمعه خرم آباد در جمع ائمه جماعات مساجد و مبلغان دينی لرستان با اشاره به در پيش بودن ايام محرم، گفت: در مكتب اسلام وجود امام حسين(ع) از جايگاه ويژه ای برخوردار است برای اين كه همه معصومين توجه خاصی به آن حضرت داشتند و خداوند هم در قرآن علاوه بر آياتی كه به صورت عموم بر فضيلت اهل بيت وارد شده در خصوص حضرت سيدالشهدا(ع) آيات ويژه ای وارد شده است.

وی افزود: همه صفات برجسته ای كه ساير ائمه معصوم به اقتضای زمانشان برخوردار بودند در وجود امام حسين(ع) تجلی يافته است و امام حسين(ع) آينه تمام نمای اسلام است، تصريح كرد: اهتمام به مجلس عزای امام حسين(ع) يك وظيفه و تكليف است، اقامه عزای سيدالشهدا(ع) يك تكليف است كه روحانيون و ائمه جماعات بايد نسبت به آن اهتمام ويژه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمين ميرعمادی با يادآوری اين كه مبلغان دين بايد مردم را با معارف دين و قرآن آشنا كنند چراكه مردم امروز تشنه معارف اهل بيت هستند، خاطرنشان كرد: منبر و تبليغ حسينی يك مكتب انسان ساز است، قيام عاشورا موجب تحول در درون مردم می شود.

وی با بيان اين كه تقويت نظام و ايجاد اميد در دل مردم امروز يك رسالت مهم برای روحانيت و علمای دينی محسوب می شود، افزود: روحانيون و ائمه جماعت و مبلغان دينی بايد در راستای ايجاد اميد در دل مردم و تقويت دلبستگی مردم به انقلاب تلاش كنند.

امام جمعه خرم آباد با بيان اين كه بايد به سمت امام جماعت بودن به عنوان يك منصب الهی نگاه شود، گفت: روحانيت افتخار دارد به اين كه در طول تاريخ همواره استقلال خود را حفظ كرده و با مردم و در كنار مردم بوده است زندگی اش را مردم تأمين كرده اند.

وی از ائمه جماعات مساجد خواست در زمينه برگزاری جلسات تفسير قرآن، احكام و بيان فلسفه قيام عاشورا اقدام كنند و عبرت ها و درس های عاشورا را شناسايی و به مقتضای زمان به مردم ابلاغ كنند/ س

برچسب ها: اهتمام ، تکلیف ، امام حسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.