فوتبال ايران هفته سياهي را پشت سر گذاشت و اين مساله مربوط به اين روز ها نيست.تخلفات انتخابات فارس و كرمان هم لكه سياه ديگري است بر كارنامه اين فدراسيون.

 گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  به نقل از فوتبال آنلاين:
فوتسال و جوانان بي راهه اي را رفتند كه تيم بزرگسالان و نوجوانان و ....پيموده بودند.گفتيم يار دوازدهم باشيم.گفتيم تيم ملي را در اين شرايط مورد انتقاد قرار ندهيم تا حداقل از ازبكستان با سر سلامت بگذريم.اما تا كي؟تا كجا با يك خنده تلخ پاسخ نتايج را مي دهند؟تا كي به ازبك و لبنان و كلمبيا و كره و امثالهم ببازيم و با افتخار بگوييم كه اگر زمان برگردد همان كار را خواهيم كرد؟

فلوچارتي كه خروجي اش واضح است:

داده هاي اوليه:

تیم ملی بزرگسالان

تیم ملی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 توفیقی نداشت و از صعود به این تورنمنت بزرگ بازماند .
پس از ناکامی در راه صعود به جام جهانی، تیم ملی در مسابقات غرب آسیا نیز در فینال مغلوب کویت شد و از  تکرار 3 قهرمانی متوالی خود بازماند.

در مسابقات جام ملت های 2011 نیز تیم ملی در مرحله یک چهارم نهایی و در وقت اضافی مغلوب کره جنوبی شد و از دور مسابقات کنار رفت.

 

تیم ملی امید

تیم زیر 23 سال ایران در بازی های آسیایی 2010 توفیقی نداشت و پس از 3 برد متوالی در مرحله مقدماتی و شکست مالزی و عمان در مراحل حذفی، در نیمه نهایی مغلوب ژاپن شد و در بازی رده بندی نیز بازی 3-1 برده را 4-3 به کره جنوبی باخت.

امیدهای ایران در مرحله انتخابی المپیک 2012 نیز پس از حذف قرقیزستان در مرحله اول، در دور دوم حذفی با آن اشتباهات عجیب در بازی دادن به بازیکن 2 اخطاره، در نهایت مغلوب عراق شده و از دور مسابقات حذف شدند.
تیم ملی جوانان
جوانان ایران در دوران مدیریت کفاشیان 3 بار در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده اند که هیچ توفیقی نداشته اند: سال 2008 در عربستان  و سال 2010 در چین که در هر دو دوره در گروه خود سوم شده و از صعود به مراحل بالاتر بازماندند.در اين دوره نیز تیم جوانان ایران فقط یک مرحله نسبت به دو دوره قبلی پیشرفت داشت و در مرحله یک چهارم نهای حذف شد.
تیم ملی نوجوانان
تنها موفقیت فدراسیون کفاشیان کسب قهرمانی نوجوانان آسیا در سال 2008 در ازبکستان بود که با مربیگری علی دوستی مهر بدست آمد.

نوجوانان ایران در سال 2010 با مربیگری اکبر محمدی از گروه خود صعود نکردند و در سال 2012 نیز در مرحله نیمه نهایی حذف شدند.
تیم ملی فوتسال
فوتسال ایران در دوره ریاست علی کفاشیان 3 بار در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده است که دو بار در سال های 2008 و 2010 قهرمان شده که همین نتیجه هم انتظار می رفت. اما تیم ملی فوتسال در سال 2012 در آسیا سوم شد و از صعود به فینال بازماند. فوتسال ایران دو بار نیز در سال های 2008 و 2012 در جام جهانی حضور یافته است که در دوره قبلی علیرغم بازی های تماشایی و زیبا فقط به خاطر تفاضل گل از صعود به جمع 4 تیم بازماند، اما در این دوره نه بازی زیبایی ارائه داد و نه خوب نتیجه گرفت و حتی به جمع 8 تیم برتر هم نرسید.


 

حقايق:

+رييس فدراسيون ليبي،مفتاح كويدر از سمت خود در 24 جولاي استعفا كرد.

+خلفان الرومايتي 14 دسامبر 2011 به خاطر نتايج ضعيف امارت در مقدماتي جام جهاني از سمت خود استعفا كرد.

+مهمت آيدينلار،رييس فدراسيون فوتبال تركيه در 31 جنوري  2012 از سمت خود استعفا كرد.

+سرگي فارسنكو رييس فدراسيون فوتبال روسيه پس از رقابت هاي يورو 2012 از سمت خود استعفا كرد.

+جان پيره اسكالاتس رييس فدراسيون فرانسه پس از نتايج ضعيف اين تيم در جام جهاني 2010 استعفا داد.

و .....

روزي براي ديدن:

كارلوس كي روش مربي بزرگ و توانايي است اما مصداق تيم ما همان داستان سريع ترين ماشين دنيا است.سريع ترين ماشيني كه راننده آن قصد حركت ندارد پس تا ابد سر جاي خود خواهد ماند.ما از ماشين خود چه خواستيم؟آيا از او خواستيم كه نسل فوتبال ما را عوض كند؟آيا از او خواستيم كه براي ما تيمي بسازد كه در جام جهاني ها به كار بيايد نه تيمي كه به جام جهاني برزيل برسد؟فدراسيون تحت فشار تنها راه نجات خود را صعود به جام جهاني مي ديد و همان راه را جلوي پاي كي روش گذاشت.چند بازيكن از تيم حاضر بزرگسالان در صورت رسيدن به جام جهاني زير سي سال خواهند بود؟

آمار نهايي:

از 16 فرصت حضور و قهرمانی در تورنمنت ها برای تیم های ملی فوتبال فقط 3 موفقیت برای فدراسیون فوتبال ثبت شده است؛ یعنی 19 درصد موفقیت و 81 درصد ناکامی.

خروجي:

وقت آن رسيده كه...

برچسب ها: کفاشیان ، استعفا ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.