"ديويد پترائوس" رئيس سابق سيا که در پي رسوايي اخلاقي از مقام خود استعفا کرد، به نمايندگان کنگره آمريکا درباره حمله بنغازي توضيح داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شينهوا، وي در پاسخ به سئوالات نمايندگان کنگره درباره حمله يازده سپتامبر به کنسولگري آمريکا در بنغازي اعلام کرد اين حمله تروريستي بوده است و نه يک اقدام آني افراطي در يک تظاهرات.
وي همچنين اين موضوع را که روابط غيراخلاقي وي تاثيري بر شهادت وي در اين خصوص داشته باشد، رد کرد.
پترائوس ابتدا در مقابل کميته اطلاعاتي کنگره  و سپس در مقابل تمام نمايندگان سنا در اين خصوص شهادت داد.
"پيتر کينگ" رييس کميته اطلاعاتي کنگره در پايان اين جلسه که پشت درهاي بسته برگزار شد به رسانه ها گزارش داد که پترائوس به نمايندگان گفت هميشه از اين موضوع که حملات بنغازي را تروريست ها مرتکب شده اند، مطلع بوده است.
وي همچنين اعلام کرد سازمان سيا گزارشي در اين مورد به دولت آمريکا ارائه کرده که در اين گزارش عده بسياري دخيل بوده اند و ظاهرا در روند تهيه گزارش دستکاري هايي در آن صورت گرفته است.
"سوزان رايس" نماينده آمريکا در سازمان ملل در اولين سخنراني تلويزيوني خود پس از حمله بنغازي ، آن را نتيجه اقدامي آني دانسته بود.
با وجود اين جيم لانگوين ديگر نماينده کنگره آمريکا معتقد است اين اختلاف ممکن است به تفاوت اخبار طبقه بندي شده و اخبار قابل دسترسي براي عموم مربوط باشد.
لانگوين به خبرنگاران گفت: شايد اين سردرگمي به دليل اخبار طبقه بندي شده است. 
پترائوس در مورد روابط غيراخلاقي با پائولا برادويل نيز تاکيد کرد اين موضوع اثري روي شهادت وي ندارد.
وي جمعه گذشته پس از اذعان به رابطه غيراخلاقي با برادويل از رياست سازمان جاسوسي امريکا استعفا کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار