ابراهيموویچ مالک ثروتمند چلسی انگلیس هزینه های زیادی را صرف فعالیت های خیر خواهانه در زادگاهش می کند.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ابراهيموویچ روسی یکی از پولدارترین افراد ورزشی به حساب می آید که با ثروت افسانه ای خود سرمایه گذاری هنگفتی در چلسی کرده است.

 وی در سال 2003 این باشگاه انگلیس را به مبلغ 140 میلیون پوند خرید و معادل همین قدر بدهی های این باشگاه انگلیس  را پرداخت کرد ودر  آن زمان بود که پس از ورود به  این باشگاه 80 میلیون پوند صرف خرید بازیکنان جدید کرد.

 ابراهيموویچ تا به امروز 500 میلیون پوند در چلسی سرمایه گذاری کرده است و البته نه تنها از تجارت جدیدش سود نبرده که می گویند وی 100 میلیون هم ضرر داده است.

 همچنین در سال 2005  فرانسوی ها نام او را در لیست پول شویی آوردند به همین دلیل ابراهيموویچ برای رهایی از اتهام پول
شویی به کارهای عام المنفعه روی آورد و فقط در یکی از ایالت های فقیر روسیه 18 مدرسه و 18 مرکز بازی بچه ها و کتابخانه  تاسیس کرده است.

همچنین جالب است بدانید که ابراهيموویچ یازدهمین مرد ثروتمند جهان است و عجیب نیست که وی برای رسیدن به خواسته هایش و موفقیت چلسی هزینه های زیادی را صرف کند.

 گفتنی است: همچنین در کنار فعالیت گسترده در فوتبال وی پس از نفت و آلومینیوم وارد فعالیت هایی از جمله هواپیمایی، ملک و املاک فولاد، پتروشیمی ، مواد غذایی حتی رسانه ها و مطبوعات هم شده است./آق


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار