معاون برنامه ریزی و اداری- مالی فرمانداری فیروزکوه از تخصیص بیش از 90 درصد تسهیلات حمایت از واحدهای اقتصادی به واحدهای تولیدی صنعتی، صنایع تبدیلی و صنایع غذایی خبر داد.

ˈاسماعیل اسفندیارˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارداشت: به منظور حمایت از واحدهای تولیدی در سال ˈتولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانیˈ، مبلغ 750 میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات بنگاه های زودبازده به واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان اختصاص یافت.

وی گفت: از این میزان، مبلغ 700 میلیارد ریال (معادل 3/93 درصد اعتبارات) به واحد های تولیدی صنعتی، صنایع غذایی و صنایع تبدیلی اختصاص خواهد یافت و 50 میلیارد ریال باقی مانده نیز به واحدهای صنفی تولیدی و خدماتی تعلق خواهد گرفت.

معاون فرماندار فیروزکوه با بیان اینکه بازپرداخت اقساط تسهیلات در یک پروسه زمانی سه الی پنج ساله پیش بینی شده است، افزود: این تسهیلات در قالب سرمایه ثابت به منظور خرید ماشین آلات، احداث کارگاه و . . . و یا سرمایه در گردش به منظور تامین مواد و نهاده های اولیه مورد نیاز، در اختیار واحدها قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: واحدهای فعال بحرانی حاضر در منطقه در اولویت دریافت این تسهیلات می باشند و پس از آنها، سایر واحدهایی که قصد توسعه فعالیت و افزایش میزان تولید خود را دارند، در اولویت های بعدی قرار می گیرند.

اسفندیار همچنین با اشاره به فرآیند دریافت تسهیلات، خاطرنشان کرد: پس از ارائه درخواست کتبی مسؤولان واحدها به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان، بازدیدی از سوی کارشناسان این نهاد به منظور راستی آزمایی در دستور کار قرار می گیرد و پس از آن با اخذ استعلامات بیمه تامین اجتماعی، بانک مرکزی و اداره امور اقتصادی و دارایی، پروند تکمیل و به کمیته تسهیلات تکلیفی فرمانداری ارجاع داده می شود.

وی ادامه داد: تراز آزمایشی سه یا شش ماهه سال گذشته، میزان فروش خالص شش ماهه نخست امسال و آخرین اظهارنامه مالیاتی واحدها در سال 90، مبنای تعیین میزان تسهیلات دریافتی واحدهای اقتصادی متقاضی خواهد بود.

این مقام مسؤول در خاتمه با بیان اینکه هنوز سود و بانک های عامل پرداخت کننده تسهیلات تعیین نشده است گفت: سقف و محدودیتی بابت دریافت تسهیلات وجود ندارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.