پژوهشگران استان لرستان موفق به ساخت سیستم حفاظتی ضد سرقت شد.

علیدوست اسدی، پژوهشگر و محقق استان لرستان در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: دستگاه حفاظتی ضد سرقت شبکه های برق، ترانس های برق K720 و سیستم ها و کابل ها و مصرف کننده های تک فاز و سه فاز برای نخستین بار در کشور ساخته شده است.

وی در خصوص کاربرد این دستگاه افزود: بیشترین مورد استفاده از این سیستم حفاظت از تأسیسات برق چاه های آب مورد استفاده شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری همچنین تأسیسات برق مربوط به چاه های کشاورزی، خطوط انتقال گاز، روشنایی اتوبان ها، آنتن های تلفن همراه در جاده ها، فرستنده های رادیو و تلویزیون که بدون نگهبانی بوده است که در صورت بروز مشکل از طریق سیستم های تله متری، SMS، خطوط تلفن کاربر مربوطه را با خبر می کند.

وی خاطرنشان کرد: اندازه و حجم کوچک، استفاده از برق باطری اتوماتیک جداگانه، کاور پلاستیکی، قابلیت وصل شدن در ابتدای مسیر و اتصال به سیستم های تله متری و اینترنت از مزایای این دستگاه به شمار می رود.

** مدار رزور هوشمند چند منظوره

اسدی در ادامه گفت: عملکرد مدار رزور هوشمند چند منظوره به این صورت است که یک قطعه (چه برقی و چه غیر برقی) به وسیله این سیستم هوشمند کنترل می شود و زمانی که از مدار اصلی دچار خرابی شود سیستم به صورت هوشمند آن قطعه را شناسایی و قطعه رزور را به صورت اتوماتیک وارد مدار می کند و قطعه معیوب را از مدار خارج و از طریق سیستم های الکترونیکی و مخابراتی کاربر مربوطه را از خرابی قطعه با خبر می کند.

وی افزود: البته اگر کاربر مربوطه تعویض قطعه رزور را فراموش کند، زمانی که عمر مفید قطعه رزور تمام شد کاربر از تمام شدن عمر مفید قطعه رزور با خبر می شود.

وی خاطرنشان کرد: کشتی ها و زیر دریایی، هواپیماها، ماهواره و شاتل ها، ایستگاه های انتقال نفت و گاز، فرستنده و گیرنده های مخابراتی و ایستگاه های پمپاژ از موارد مکان مورد استفاده این دستگاه هستند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار