نخست وزیر مصر در سفر به غزه با اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،  هشام قندیل در سفری چند ساعته به غزه با اسماعیل هنیه همتای فلسطینی خود دیدار و درباره موج جدید حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه و از جمله قتل فرمانده نظامی حماس گفتگو کرد. گفته می شود برای این سفر آتش بسی چند ساعته اعلام شده است. نخست وزیر مصر در این دیدار تاکید کرد انشاءالله فلسطین آزاد خواهد شد.
نخست وزیر منتخب فلسطین از دیدار نخست وزیر مصر ازغزه درشرایط حساس کنونی قدردانی کرد و نخست وزیر مصر نیز همبستگی همه جانبه ملت کشورش با ملت فلسطین را ابراز نمود.
 اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین در سخنانی درکنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر مصر افزود ما از تصمیم های رئیس جمهور مصر از شروع حمله رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون تشکر می کنیم و اکنون نیز این تصمیم های مناسب با دیدار نخست وزیر مصر وهیئت همراهش از غزه اوج همبستگی ملت مصر با ملت فلسطین را نشان داد. اسماعیل هنیه تاکید کرد دیدار آقای هشام قندیل از غزه دیداری تاریخی به شمار می رود و حامل این پیام به اشغالگران صهیونیست است که مسلمانان واعراب به صهیونیست ها اجازه نمی دهند که غزه را تنها و غریب نشان داده و در معرض حملات قرار دهند. این پیامی به ملت فلسطین است که مردم مصر برادران این ملت هستند . این دیدار همچنین پیامی به غرب و امریکاست که غربی ها بویژه امریکایی ها باید تحرک جدی برای متوقف کردن جنایت های صهیونیست ها وخونریزی در غزه انجام دهند.من بار دیگر از ملت مصر،رئیس جمهور ونخست وزیراین کشور تشکر می کنم.
هشام قندیل نخست وزیر مصر نیز دراین کنفرانس خبری گفت :شهدا را مرده مپندارید(آیه ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل ...) من به نیابت از ملت و دولت مصر به نیابت ازآقای محمد مرسی رئیس جمهور مصر به غزه آمدم تا همبستگی ملت ودولت مصر را با ملت فلسطین ومردم غزه اعلام کنم و بگویم که ما شریک درد های اهالی غزه هستیم .
ملت فلسطین تا این لحظه شهیدان و قهرمانان بسیاری را تقدیم کرده است تا آزادی خود را بدست آورد و به اذن خدا این امر زیاد طول نمی کشد و به زودی آزادی اش را به دست می آورد. مصر انقلابی
درکنار ملت فلسطین ایستاده است تا این ملت حقوق قانونی اش را بدست آورد و حاکمیت کامل خود را براراضی فلسطین تحقق بخشد. هدف من از دیدار غزه که به دستور محمد مرسی اولین رئیس جمهور غیر نظامی در تاریخ معاصر مصر صورت گرفته است،صرفا حمایت سیاسی از غزه نیست بلکه این دیدار به معنای حمایت کامل از ملت فلسطین است من با هیئتی ازمصر به اینجا آمدم تا به نیازهای ملت فلسطین درغزه رسیدگی کنم ودرآینده نزدیک نیز هیئت های دیگر ازاین منطقه دیدار می کنند.مصر انقلابی تلاش های خود را به کار می گیرد تا ابتدا آتش بس وسپس صلح کامل برقرار شود وکشور فلسطین به پایتختی قدس شریف تشکیل شود.این تنها راهی است که ثبات را در منطقه ایجاد می کند ومنافع ملت های منطقه را تحقق می بخشد.ملت فلسطین باید متحد شود زیرا این تنها راه کسب پیروزی و آزادی فلسطین است.

برچسب ها: بین الملل ، هنیه ، قندیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار