نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نمی‌تواند سیاست گلوله‌های گداخته را به اجرا گذارد، گفت: فلسطین باید به عنوان یک کشور به جامعه عربی بر گردد و مسئله قدس با همکاری و همیاری کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها صورت گرفته است، حل شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما  هادی محمدی کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه و خادم القدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران به بررسی بمباران نوار غزه ازسوی رژیم صهیونیستی پرداختند.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران در ابتدا در پاسخ به اولین پرسش مجری برنامه که از وی پرسید آخرین وضعیت میدانی غزه چگونه است، گفت: محمد الجبری و محمد القوس طی روزهای گذشته زیر بمباران شدید نیروهای صهیونیستی به شهادت رسیدند به طوری که 17 شهید و 120 زخمی تاکنون گزارش شده است.

وی با اشاره به سرنگونی هواپیمای رژیم صهیونیستی از سوی مقاومت از سوی غزه افزود: طی دو روز گذشته مقاومت اسلامی و دیگر گروه‌ها موفق شدند به صورت عاقلانه وارد عمل شوند اگر چه سرمایه‌های بزرگی را از دست داده‌ایم.

خالد القدومی با بیان اینکه در 75 کیلومتری رژیم صهیونیستی یعنی در تل‌آویو موشک‌هایی را اصابت کرده‌ایم اظهار داشت: 4 صهیونیست در حملات به هلاکت رسیدند.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه الجبری از دید بسیاری از کارشناسان در حد وزیر دفاع جنش مقاومت اسلامی حماس بود و ظاهرا امسال به مکه رفته آیا ممکن است ایشان در رفت و آمدهایشان مورد شناسایی قرار گرفته باشد خاطرنشان ساخت: الجبری یکی از چهره‌های برجسته و خبره نظامی بود که تاکنون رژیم صهیونیستی نتوانسته بود او را مورد شناسایی قرار دهد.

وی با بیان اینکه چالش‌های امنیتی در داخل نوار غزه چالش‌های بسیار بزرگی است، گفت: غزه یک نوار بسیار باریکی است که هیچ مانعی در آن وجود ندارد.

خالد القدومی با اشاره به اینکه الجبری اولین بار است که توانسته به حج برود و از نوار غزه بیرون آید، افزود: شهید الجبری در تشکیل سپاه برای جنبش حماس نقش بسزایی داشته و زمانی معاون نیروهای مسلح در جنبش مقاومت حماس بوده که در کوبیدن اهداف رژیم صهیونیستی در سال 2008 و 2009 نقش موثری ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها همواره در تلاش‌اند تا از خون فلسطینی‌ها سرمایه گذاری کنند، بیان کرد: جامعه صهیونیستی از خونبارترین رژیم ها است و تمام جوامع بین المللی باید شاهد تندروی صهیونیستی در موضوع فلسطین باشند.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در صدد است تا تاوان مقاومتی فلسطین را مورد ارزیابی قرار دهد گفت: در سال 1955 این جعلی رژیم همین اقدامات را در حمله به مصر انجام داده و در سال 1956 جنگ را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه نتانیاهو در صدد است تا همان حمله را دوباره تکرار کند، افزود: رژیم صهیونسیت در صدد است تا تأثیر بیداری اسلامی و یا همان چیزی که به بهار عربی نامیده شده را ببیند تا چه تغییراتی را بوجود آورده است.

خالد القدومی با بیان اینکه آیا فلسطینیان باید قربانی رژیم صهیونیستی باشند، گفت: باید آگاه و هوشیار باشیم و جامعه بین الملل، حزب الله و گروه مقابل که همان گروه کافران هستند باید بدانند که هیچ ریسمان باریکی میان آنها به دلیل صلح و سازش و یا آتش بس نیست.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران در پاسخ به پرسش مجری برنامه که از وی پرسید در این مرحله نیروهای قسام چگونه می توانند توازن وحشت را برقرار کنند، اظهار داشت: در ابتدا جنگ از سوی رژیم صهیونیستی  آغاز شد به طوری که در ساعت اولیه جنگ حجم این حملات را توقع نداشتیم و از این جهت شکی به مقاومت وارد شد اما به درستی توانستیم این موضوع را بدرستی حل کنیم.

*رژیم صهیونیستی نمی‌تواند سیاست گلوله‌های گداخته را اجرا کند

وی با اشاره به اصابت موشک‌های مقاومت به عمق 75 کیلومتری رژیم صهیونیستی گفت: مقاومت می‌خواهد رژیم صهیونیستی را موشک باران کند.

 خالد القدومی با بیان اینکه رمز عملیات ما سنگ سجیل است، افزود: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند سیاست گلوله‌های گداخته را به اجرا بگذارد.

*رژیم صهیونیستی در حمله به غزه اشتباه کرده است

نماینده جنبش مقاومت اسلامی با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در بمباران موشکی ملت فلسطین که بسیار ددمنشانه بود خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه بسیار اشتباره کرده است و پاسخ مقاومت در مقابل اقدامات آنها بسیار دندان شکن خواهد بود به طوریکه اگر این اشتباه دوباره تکرار شود جهنم واقعی در انتظار این رژیم جعلی خواهد بود.

وی گفت: پیام گردان‌های مقاومت اسلامی حماس به گردان‌ها و جهان عرب این است که سخنرانی برای ایجاد تفرقه دیگر بس است ما به وحدت جهان عربی و اسلامی نیازمندیم پس سخنرانی‌هایی که برای ایجاد اختلاف صورت گرفته دیگر کافی است.

خالد القدومی با اشاره به اینکه دیکتاتوری به پایان خط رسیده است، افزود: ملت فلسطین به اندازه دفاع از امت اسلامی مردانی دارد بنابراین باید با یکدیگر واحد و متحد باشیم.

وی با اشاره به حمایت اوباما از رژیم صهیونیستی اظهار داشت: درگیری دیگر بس است پس برادران عرب باید با یکدیگر متحد شوند.

خالد القدومی با اشاره به اینکه گذرگاه رفح یک شریان حیاتی است، گفت: رژیم صهیونیستی گذرگاه‌های دیگر را بر روی فلسطینیان بسته و این گذرگاه تنها برای کسانی باز است که با رژیم صهیونیستی هیچگونه اختلافی ندارند.

وی با اشاره به اینکه به حمد خداوند طی ماه‌های گذشته گذرگاه برای مدت 6 روز در هفته از ساعت 8 صبح تا 8 شب باز است؟، افزود: امیدواریم این گذرگاه همیشه بر روی ملت فلسطین باز باشد.

* فلسطین باید بع عنوان یک کشور به جامعه عربی باز گردانده شود

این نماینده جنبش حماس با بیان اینکه فلسطین باید به عنوان یک کشور  به جامعه عربی باز گردد، اظهار کرد: مسئله قدس باید با همکاری و همیاری کشورهایی که بیداری اسلامی درآنها صورت گرفته حل شود.

خالد القدومی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی از گسترش موج بیداری اسلامی احساس خطر کرده و با این اقدامات به دنبال خودنمایی در منطقه است.

هادی محمدی کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه در ادامه این برنامه زنده تلویزیونی درپاسخ با پرسش اول مجری برنامه که از وی پرسید چرا رژیم صهیونیستی در این مقطع اقدام به موشک باران غزه کرده است، گفت: فلسطینیان تا به حال 13 شهید و 148 زخمی داشته‌اند.

وی افزود: غریب به 49 زخمی و 7 کشته نیز از شهرک نیشینان رژیم صهیونیستی و از سربازان آنها طی درگیری‌های چند روز گذشته وجود داشته است.

این کارشناس ارشد مسال خاورمیانه با اشاره به اینکه کمتر از دو و نیم ماه زمان برای انتخابات این رژیم باقی مانده است بیان کرد: رژیم صهیونیستی در این مقطع زمانی باجنگ داخلی مواجه شده‌است.

*نتانیاهو در صدد است خود را منجی جامعه صهیونیستی نشان دهد

محمدی با بیان اینکه نتانیاهو در تلاش است خود را منجی جامعه صهیونیستی نشان دهد و آنها را از نگرانی امنیتی برهاند گفت: هنوز سیاست‌های جدید دولت آمریکا علنا اعلام نشده است ولی از خلال بعضی از کانال‌هایی که از جریان مطلع هستند می‌بینیم دولت آمریکا قصد دارد تا موضوع مذاکرات فلسطین را در دستور کار خود قرار دهد.

*نتانیاهو با مذاکرات سیاسی و سازش تن نمی‌دهد

وی با اشاره به اینکه نتانیاهو قصد ندارد به مذاکرات سیاسی و سازش تن دهد خاطرنشان کرد: آنچه که برای نتانیاهو اهمیت دارد این است تا برجستگی شرایط امنیتی را در مقابل مذاکرات سیاسی قرار دهد.

محمدی بیان کرد: دولت آمریکا در مقابل شرایط امنیتی فوق‌العاده‌ای قرار دارد بطوری که این عملیات در شرایط فعلی درست در زمانی است که مذاکرات با مصر برای انجام آتش‌بس به مراحل پایانی خود رسیده است.

این کارشناس مسائل ارشد خاورمیانه با اشاره اینکه شهید الجبری چند ساعت قبل از اینکه به شهادت برسد پیش‌نویس طرح توافق را در دست داشت افزود: این موضوع اینگونه تلقی می‌شود که آنها به نحوی الجبری را شناسایی کرده‌ بودند که در نهایت موشک‌های رژیم صهیونیستی ایشان را مورد حمله قرار دادند.

محمدی درپاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه آیا می‌توان انتظار داشت تا طی روزهای آینده حرکتی از سوی اتحادیه عرب و کشورهای عربی در حمایت از مردم غزه را ببینیم گفت: رژیم صهوینسیت چند ساعت قبل از حمله به غزه با اوباما مقامات اروپایی و امیرقطر هماهنگی‌های لازم را انجام داده بود حتی از امیر قطر خواسته تا شرایط را در زمان حمله آنها آرام نگه دارد.

این کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه در مورد سوریه شاهد فتواهایی از سوی وهابیون بودیم اما اینک دیگر خبری از فتوا و موضع گیری مقامات کشورهای عربی در خصوص فلسطین نیستیم گفت: متأسفانه هیچگونه اقدامی از سوی امت عربی و فلسطین هستند نیستیم.

*مرتجعین عرب در جهت سناریوی خطرناکی برعلیه مقاومت در حرکت اند

محمدی ادامه داد: مرتجعین عرب به جای دفاع از مقاومت در جهت سناریوی خطرناکی بر علیه مقاومت در حرکت هستند.

این کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه در ادامه در پاسخ به پرسش دیگر مجری برنامه که از وی پرسید آیا فکر می‌کنید ما شاهد جنگ تمام عیار رژیم صهیونیستی برضد مقاومت خواهیم بود افزود: رژیم صهیونیستی و غرب نگران ایجاد جنگ فراگیر که در قبال ایران و چه در قبال سوریه و لبنان هستند.

وی اظهار داشت:اسرائیل در تلاش است تا به غرب اینگونه القا کند که شما دیگر نگران خسارت‌ها آسیب‌ها و جنگ فراگیر نباشید و  نیازی به جنگ نیست بلکه کافی است کشورهای عربی تنها یک روز نفتشان را بر روی غرب ببندند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه فلسطینیان به اندازه کافی سلاح و مجاهد در اختیار دارندف افزود: متأسفانه هیچکدام از کشورهای منطقه اقدام رژیم صهیونیستی را در بمباران غزه محکوم نکردند.

*کشورهای عربی در قلع و قم کردن مقاومت فلسطین شریک هستند

وی با بیان اینکه بسیاری از سران عرب به صورت پیدا و پنهان با رژیم صهیونیستی روابط سیاسی و اقتصادی و دیپلماتیک داشتند، اظهار کرد: بسیاری از کشورها کمک کار رژیم صهیونیستی در قلع و قم کردن مقاومت فلسطین بودند.

محمدی با اشاره به اینکه کشورهای عربی و غربی چیزی جز کمربند امنیتی برای اسرائیل نیستند افزود: مذاکره دیگر جوابگو نیست زیرا بیش از 20 سال مذاکره آخرین بازمانده فلسطین هم شهید شد.

*مسیر پیروزی چیزی جز مسیر مقاومت فلسطین نیست

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه امروزه در عربستان قطر و امارات صدای حمایت از فلسطین نمی‌رسد خاطرنشان ساخت: مسیر پیروزی چیزی جز مسیر مقاومت فلسطین نیست و جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه بر همگان آشکار بوده و اقدامات اخیر این رژیم جعلی مانع از دست کشیدن ملت‌های منطقه از مقاومت و ایستادگی نخواهد بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: گفتگوی ، ویژه ، خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Germany
محمد
۱۲:۵۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۱
مسلمانان غیرت حسینی داشته باشید از هر طرف به اسراییل حمله کنید هرچه بادا باد بینی امریکا را به زمین بزنید
آخرین اخبار