یک کارشناس و متخصص مسائل فرهنگی گفت: مطالعه مربیان در زمینه­های متفاوت سبب ایجاد خودآگاهی مربی و خود باوری در کودکان است.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل ازروابط عمومی موسسه خدمات مشاوره­ای، جوانان و پژوهش­های اجتماعی آستان قدس رضوی جلیل معماریانی در دومین جلسه طرح طلبه مربی با عنوان «مهارت­های مطالعه» بیان کرد: مربیان باید در زمینه­های مختلف به صورت مستمر مطالعه داشته باشند.

وی با اشاره به این نکته که تمرینات پیوسته سبب مهارت می­شود، گفت: مطالعه مربیان عامل جذب و علاقه­مندی کودکان به کتاب است.

عضو کار گروه فرهنگی , اجتماعی استانداری خراسان رضوی ضمن اشاره به اینکه بعضی از کودکان بخاطر تربیت و یا گرایشی درونی شوق زیادی برای خواندن دارند اشاره کرد و افزود: مربیان پیش دبستان باید بخش مهمی از برنامه روزانه خود را به کتابخوانی با کودکان اختصاص دهند.

معماریانی با تاکید بر این نکته که ادبیات کودکان نقش مهمی در رشد همه جانبه ذهنی کودکان دارد، تصریح کرد: حرکات ریتمیک، خط بردن، ورق زدن وتجسم از تمرینات اساسی برای ایجاد مهارت های مطالعه در کودکان است .

وی با بیان این نکته که مربیان باید درباره کتاب­هایی که کودک خوانده است با او صحبت کنند و دریافت­های کودک را بسنجند، یاد آور شد: كودك در مرحله سنی پيش‌دبستان تخيل بسيار بالا‌يی داردو به داستان‌های فانتزی به سبب تخيل نيرومندی كه در آن‌ها به كار رفته علاقه­مند است.

معماریانی در پایان با اعلام این­که از طریق طرح ادراکی از موضوع، نظم فکری ایجاد می­شود، تصریح کرد: سرعت، حافظه، تجسم، مدیریت زمان، یادداشت برداری، گوش دادن، نوشتن، تحقیق کردن، تنظیم مقاله، انگیزش مطالعه و مباحث روانی، مطالعه متون مختلف و... از جمله روش­های کسب مهارت مطالعه است.

یادآور می­شود سلسله جلسات طرح طلبه مربی توسط شبکه جوانان رضوی(شجر) وابسته به موسسه خدمات مشاوره­ای، جوانان و پژوهش­های اجتماعی آستان قدس رضوی در سالن اجتماعات موسسه کتاب پردازان برگزار شد. یک کارشناس مسائل فرهنگی:

مطالعه سبب ایجاد خودآگاهی در مربی و خود باوری در کودکان است¬

یک کارشناس و متخصص مسائل فرهنگی گفت: مطالعه مربیان در زمینه¬های متفاوت سبب ایجاد خودآگاهی مربی و خود باوری در کودکان است.

به گزارش روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره¬ای، جوانان و پژوهش¬های اجتماعی آستان قدس رضوی جلیل معماریانی در دومین جلسه طرح طلبه مربی با عنوان «مهارت¬های مطالعه» بیان کرد: مربیان باید در زمینه-های مختلف به صورت مستمر مطالعه داشته باشند.

وی با اشاره به این نکته که تمرینات پیوسته سبب مهارت می¬شود، گفت: مطالعه مربیان عامل جذب و علاقه¬مندی کودکان به کتاب است.

عضو کار گروه فرهنگی , اجتماعی استانداری خراسان رضوی ضمن اشاره به اینکه بعضی از کودکان بخاطر تربیت و یا گرایشی درونی شوق زیادی برای خواندن دارند اشاره کرد و افزود: مربیان پیش دبستان باید بخش مهمی از برنامه روزانه خود را به کتابخوانی با کودکان اختصاص دهند.

معماریانی با تاکید بر این نکته که ادبیات کودکان نقش مهمی در رشد همه جانبه ذهنی کودکان دارد، تصریح کرد: حرکات ریتمیک، خط بردن، ورق زدن وتجسم از تمرینات اساسی برای ایجاد مهارت های مطالعه در کودکان است .

وی با بیان این نکته که مربیان باید درباره کتاب¬هایی که کودک خوانده است با او صحبت کنند و دریافت¬های کودک را بسنجند، یاد آور شد: كودك در مرحله سنی پيش‌دبستان تخيل بسيار بالا‌يی داردو به داستان‌های فانتزی به سبب تخيل نيرومندی كه در آن‌ها به كار رفته علاقه¬مند است.

معماریانی در پایان با اعلام این¬که از طریق طرح ادراکی از موضوع، نظم فکری ایجاد می¬شود، تصریح کرد: سرعت، حافظه، تجسم، مدیریت زمان، یادداشت برداری، گوش دادن، نوشتن، تحقیق کردن، تنظیم مقاله، انگیزش مطالعه و مباحث روانی، مطالعه متون مختلف و... از جمله روش¬های کسب مهارت مطالعه است.

یادآور می¬شود سلسله جلسات طرح طلبه مربی توسط شبکه جوانان رضوی(شجر) وابسته به موسسه خدمات مشاوره¬ای، جوانان و پژوهش¬های اجتماعی آستان قدس رضوی در سالن اجتماعات موسسه کتاب پردازان برگزار شد.

برچسب ها: متخصص ، مسائل ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.